Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

För första gången skulle jag ge mig på att knyta upp skorpan på ryggen alldeles själv (har gjorde det med hjälp ett par gånger). Hur svårt kan det va, liksom....

%%&#/¤/(?2@-svåååårt!!! :evil: :mad:

Nä, ok, jag fick upp henne på ryggen utan problem, men hur sjuttsingen når man att dra till omslutet? Vad har ni för ap-armar egentligen?!?!?

Men sen fick hon sitta en stund, trots att knytningen var helt katastrofal. Och jag tror faktiskt att hon gillade det, hon kunde vara med och se vad jag gjorde på ett helt annat sät. För att inte tala om att det var mycket lättare för mig att få något gjort jämfört med när hon sitter på magen!

Ja, jag antar att det är öva öva öva som gäller, men finns det någon lättare knytning att börja med? Tips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av jazoo
Okej, det var ingenting... Nu har jag läst alla tusen trådar om andra med precis samma problem och fått mig en hel del tips till livs... Så det här var en onödig tråd, så går det när man har bråttom.

Nu ska jag prova en ryggsäcksknytning istället.
Av ansve9
Men visst måste man skriva av sig sin frustration ibland :wink: Hoppas det går bättre snart :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Ryggsäcken blev kanon! Vilken grej att plötsligt få upp lilltjejen på ryggen - plötsligt kunde jag ju laga mat samtidigt som jag bar.... (Fast oj så mycket tyg det blev över...)

Men jag måste säga att den inte var så bekväm i längden, skar in i axlarna och avlastade inte så bra. Nästa gång provar jag tibetanen och ser om det blir bättre.

Och ja, det är skönt att skriva av sig ibland....
Användarens profilbild
Av Anso
:lol: :lol: :lol:
Det hjälper om man har fått axlarna ur led ett par gånger..... :D

Nä, men det är bara att försöka att öva på xomslut på ryggen också. Testa varianten med en knut på bröstet för då sitter ju bebben fast lite i alla fall så att man lite mer tid att meckla med krysset sedan.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag upplever faktiskt inte alls att man måste vrida armarna så mycket när man gör omsluten. Först pillar man över tyget, sen tar man tag i tyget bakom ryggen och så lyfter man armarna lite bakåt för att bre ut tyget.

Det svåra är kanske innan man lärt sig att ha kontroll över tyget så att det inte snor sig och att veta exakt vad man ska göra. I början fick jag liksom fundera, jaha vad ska jag göra nu. Vad är nästa steg. Och så kan ju knytandet försvåras av ett barn som lutar sig mycket bakåt och inte vill sitta som man själv vill att det ska göra.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag måste bara säga att jag är helt såld på att ha tjejen på ryggen - vilken rörelsefrihet!

Tibetanen gick också helt ok, avlastar bättre än vanlig ryggsäck, men ändå inte superbekvämt (Och så vart det ju ungefär femton meter tyg över...). Så jag får väl ta tag i det där med omslutet ryggx trots allt....

Jag försöker övertyga min man om att vi behöver en till sjal nu, för ryggknytningar, men han är mer inne på att vi ska ha en Ergo... (det är ju högst tveksamt om han nånsin kommer att knyta upp tjejen på ryggen så en Ergo är kanske ingen dålig investering).

Jag återkommer om jag har några konkreta frågor att komma med. Tack för peppningen!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker att Ansos beskrivning under "Knyta" på förstasidan är jättbra. Så knyter jag och det tog inte lång tid innan vi fått kläm på det. Knut på bröstet är bra. Särskilt när man har en sprattelbäbis.
Lycka till! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?