Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
ja, det har jag burit i nu på kvällen medan jag plockat iordning i köket. Lillfia är trött och lite sjuk hon också tror jag. Jag har feber och ont i magen idag, så jag har inte kunnat bära henne på magen, och i vanliga fall bär jag omsluten på ryggen, men jag ville inte ha någon sjal knuten om min ömma mage idag så jag provade på tibetansk knytning igen trots att jag inte brukar gilla det.
Idag gjorde jag en variant där jag tog tyget under armarna först, och sen upp över axlarna utan att korsa. Gjorde ett omslut och så tibetansk avslutning. Ansve9 tispasde om det på vår sjalträff, och vilken skillnad mot vanlig tibetansk ryggsäck!
Den här knytningen avlastade jättebra, och för mig som inte får till vanlig ryggsäck utan att det blir för hårt åtdraget kring dotterns ben var det här suveränt *tipsar alla om att prova*
Användarens profilbild
Av Athena
Ja! Den testade jag med Ingrid i BaBu:n och den var super. Fast jag behöver nog öva lite mer på att bre ut tyget. :)
Användarens profilbild
Av boosten
Vänta nu.. hänger inte med. tyget över armarna, och sen då? Inget kors alls? Eller utbrett kors som i dubbel X? :hmm: :hide:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag fattar inte heller.. :oops:
Användarens profilbild
Av Helena
X-omslut rygg och dra sjaländarna rakt bakåt utan att korsa eller göra knut tror jag. Och sedan en tibetansk avslutning.

Jag har inte testat det själv.
Användarens profilbild
Av boosten
Helena skrev:X-omslut rygg och dra sjaländarna rakt bakåt utan att korsa eller göra knut tror jag. Och sedan en tibetansk avslutning.
Hmm... ja när jag läst det där sakta ett par gånger tror jag jag fattar. Måste testas! :eld:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Idag har jag oxå testat den knytningen. Flera timmar på IKEA. Kanonbra! Den avlastar jättebra.

JAg har förut inte knutit så mycket omslut på ryggen innan. Vanlig tibetan är vardagsmat hos oss.
Användarens profilbild
Av Hella
Bissa skrev:Snälla, kaan vi inte få se en lite serie :wink: Eller iallafall ett par bilder *blink blink*
Hihi... Modellen ställde upp, om än lite motvilligt (kolla handen som försöker dra mig i håret)

Jag fick en bild framifrån och en från sidan innan batteriet i kameran tog slut. Bakifrån ser knytningen ut som ett helt vanligt x-omslut.

Bild

Bild

Jag har också burit i den här knytningen på IKEA idag förresten, men vi var där precis när de öppnade på morgonen, så vi slapp undan med bara en dryg timme och helt utan att stå i kö :-D
Användarens profilbild
Av Cayenne
Hella skrev: Jag har också burit i den här knytningen på IKEA idag förresten, men vi var där precis när de öppnade på morgonen, så vi slapp undan med bara en dryg timme och helt utan att stå i kö :-D
Vi var där halv elva. Två barn skulle leka i Småland en timma. Sedan skulle vi äta...... DÄR var det kö. Och det tar en stund innan alla ätit upp köttfärssås o glass. Sedan måste man ju kolla på barnavdelningen o leka lite där...... osv. JAg var där för att barnen ville åka dit - inte för att jag ville det.

När jag ändå var där passade jag på att köpa lite grejer till mitt kontor på jobbet.... Sedan gick jag till andra änden av köpcenrtrat för att köpa det som behövdes till kvällen.....

Om jag är på IKEA utan mina stora barn, är det inga problem med en timma, men när de är med, ska det tittas på allt *s*
Användarens profilbild
Av Hella
Cayenne skrev:
Hella skrev: Jag har också burit i den här knytningen på IKEA idag förresten, men vi var där precis när de öppnade på morgonen, så vi slapp undan med bara en dryg timme och helt utan att stå i kö :-D
Vi var där halv elva. Två barn skulle leka i Småland en timma. Sedan skulle vi äta...... DÄR var det kö. Och det tar en stund innan alla ätit upp köttfärssås o glass. Sedan måste man ju kolla på barnavdelningen o leka lite där...... osv. JAg var där för att barnen ville åka dit - inte för att jag ville det.

När jag ändå var där passade jag på att köpa lite grejer till mitt kontor på jobbet.... Sedan gick jag till andra änden av köpcenrtrat för att köpa det som behövdes till kvällen.....

Om jag är på IKEA utan mina stora barn, är det inga problem med en timma, men när de är med, ska det tittas på allt *s*
Men... Småland? Älmhult?

Jag var på IKEA i älmhult mellan tio och kanske tjugo över elva. Var vi där samtidigt med varsin snygg tibetan? Eller det kanske finns fler IKEA i småland?

Hur som helst så hade vi också barnen med oss, men de fick nöja sig med korv med bröd vid utgången... Annars tar det tid ;-)
Användarens profilbild
Av frida
Hur håller ni tyget som inte dras bakom ryggen? Ivanliga fall gör man en knut som håller barn och så kan man fippla, eller om tyget kommer över axlarna kan man hålla änden mellan knäna...Men om tyget kommer rakt bakifrån är det väl svårt att hålla det sträckt? Eller fixar du "omslut"-änden med en hand? (rörig fråga hoppas nån fattar :oops: )
Ska på ikea imorgon så vill ju använda "ikea-knytningen" :)
(kanske blir spontan sjalträff ikea jönköping, flera på väg imorgon?)
Användarens profilbild
Av Hella
frida skrev:Hur håller ni tyget som inte dras bakom ryggen? Ivanliga fall gör man en knut som håller barn och så kan man fippla, eller om tyget kommer över axlarna kan man hålla änden mellan knäna...Men om tyget kommer rakt bakifrån är det väl svårt att hålla det sträckt? Eller fixar du "omslut"-änden med en hand? (rörig fråga hoppas nån fattar :oops: )
Ska på ikea imorgon så vill ju använda "ikea-knytningen" :)
(kanske blir spontan sjalträff ikea jönköping, flera på väg imorgon?)
Jag har nog ett bra barn för ryggknytningar för hon är ganska stilla på ryggen om jag bara gungar lite...
Jag står bara lätt frammåtlutad och håller tyget bakom henne med båda händerna för att sträcka det om henne, på andra sidan låger jag det hänga, eller sticker ner en bit i byxlinningen ;-) Eftersom man böjer armen bakåt får man ju höfta lite hur spänt man ska göra det vid axeln (nu är det jag som pratar rörigt), men blir det inte bra så går det alltid att rycka lite, eller spänna lite till... :roll: Fattar någon :?:

Lycka till med ikeaknyt i alla fall :lol:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det var i Jönköping jag var på IKEA.

lite ot för tråden, så var det en bra sjaldag, för jag pratade med flera om sjalen. En tjej från skara (Hej, om du läser här) som har en sjal och en pappa som själv blivit buren så som barn osv.....

Man kanske skulle åka dit imorgon igen för att göra reklam *s* - och för att träffa fler sjalare? De hade fått in trädgårdsmöblerna nu. Förra året tog bordet vi ville ha slut innan vi fick ändan ur.....

Ja.... hur gjorde jag med knytningen.......? Jag lutar mig frammåt... JAg tar ena änden först över ena axeln och brer ut. Den andra klämmer jag mellan knäna där framme. Sedan tar jag den över andra axeln och brer ut.....

Den kunde blivit mer lyckad, för krysset var liksom vid hennes rumpa, så när hon somnade, var där inget stöd för hennes rygg, så då fick jag göra om omslutningen så att den var över hennes axlar. När hon var vaken liksom krånglade hon ur armar o axlar.......
Av ansve9
Visst är det en bra knytning! Själv oxo haft det så idag. Kul att det funkade för dig Hella!
Användarens profilbild
Av frida
Tack för tipsen, brukar oftast sitta när jag knyter upp M på ryggen men står man blir det ju bättre vinkel att hålla tyget mellan knäna. :idea:
Ska bli kul på ikea, hoppas M är pigg och vill vara på ryggen :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?