Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av PetraBä
Jag har av snälla anilov fått låna en Babyhawk XT som jag kan bära lillkillen i på ryggen, men jag får inte axelbanden att räcka till ordentligt. Det är på nätten att jag kan knyta dem fram på magen. Eftersom han är så liten vill jag ha en tvist både fram på mitt bröst och en över hans rygg och sen knyta ihop dem fram på min mage. Jag är inte speciellt stor, stl 36-38 på överkroppen och plutten är inte över 60 cm än. Axelbanden är 175 cm långa. Vad gör jag för fel? Eller är det inte meningen att man skall kunna bära så?

Jag vet att Babyhawk säljer MTs med extra långa band, men enligt deras hemsida är det till för stora personer. Bland deras knytinstruktioner finns en variant med två kors, en fram och en bak, och där får bäraren ca 15 cm över av axelbanden. Tyvärr anges inte exakt vilken typ av MT som används på bilderna.

Om det inte är jag som gör fel, utan banden som faktiskt är för korta, vad ska man ha för MT då? Och hur långa måste banden vara?

Tacksam för all hjälp jag kan få, mitt liv blev så otroligt mycket lättare sen jag kunde börja bära honom på ryggen.
Av joannaoj
En knytning du kan göra med korta band är att korsa banden som vanligt på din rygg (du bär på mage, va?) och sedan korsa dem över barnets ben. Alltså över barnets ben strax nedanför MT:ns sittdel, korsa, och tillbaka mot din rygg under barnets ben. Ett annat sätt att vinna mer längd på axelbanden är att bära barnet så högt uppe som möjligt, så är inte sträckan från dina axlar till barnet så långt. Vissa meitaier kan man ha banden som en ryggsäck på, där vinner du också en del tyg, men det kanske inte blir lika bekvämt.
Användarens profilbild
Av anilov
Nä, Petra bär på ryggen. Och det funkar inte att humpa upp honom lite mer? Annars kanske du ska leta efter en MT där du klarar av att knyta utan att behöva sno banden om varandra på framsidan? Det kanske är Babyhawken som är för bred i modellen/har fel vinkel på banden för att du ska kunna knyta utan den extra tvisten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?