Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Inspirerad av Didymos-filmen satte jag David i höftkryss i helgen, och han satt som smäck! Mycket bättre än i ringsjalen tycker jag - dock blev det lite sjal över :wink: av min Didymos stl 6.

Ni som bär i höftkryss, hur lång sjal har ni? Brukar ni knyta upp knuten, eller återanvänder ni den? För- och nackdelar jämfört med ringsjal?

Nu lutar det nämligen åt att jag säljer ringsjalen och skaffar en kortare sjal för höftkryss och ev rygg. Frågan är bara vilka sjalar som är lagom korta, och vilken färg jag egentligen vill ha.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Fast...ringsjalen är himla bra att ha för snabbärning, in från bilen med massa matkassar eller så, då orkar jag inte pilla med nåt höftX, hur skön den än är... Klart du ska ha kvar den..oxå :roll:
Användarens profilbild
Av annikar
Jag tycker också att höftkrys är MYCKET skönare än ringsjal!

Men jag kan inte uttala mig om längden, den kortaste jag har är 4.2m och då får man ju väldigt mycke tyg över.
Hm, jag kanske också behöver en ny sjal :twisted: :D
Användarens profilbild
Av annikar
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag använder knappt ringsjal alls längre, tycker det blir så mycket skönare med höftkryss, jag använder antingen vår 2,6 meters eller vår 3,6 meters till det (total längd). De andra blir son sagt alldeles för långa.
Räcker det alltså med en 2.6 m? Skulle et funka med en hoppediz 2.5 m tror du? Den har ju avsmalnande ändar och borde väl vara 2.9 totalt?
Användarens profilbild
Av annalys
annikar skrev:
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag använder knappt ringsjal alls längre, tycker det blir så mycket skönare med höftkryss, jag använder antingen vår 2,6 meters eller vår 3,6 meters till det (total längd). De andra blir son sagt alldeles för långa.
Räcker det alltså med en 2.6 m? Skulle et funka med en hoppediz 2.5 m tror du? Den har ju avsmalnande ändar och borde väl vara 2.9 totalt?
Ja, 2.6 låter ju jättekort, 3.6 lite mera realistiskt. Jag får drygt ett varv över med min Didy stl 6 (4,7 m), så då borde 3.6 vara rätt lagom.
Användarens profilbild
Av annalys
Jennelii skrev:Fast...ringsjalen är himla bra att ha för snabbärning, in från bilen med massa matkassar eller så, då orkar jag inte pilla med nåt höftX, hur skön den än är... Klart du ska ha kvar den..oxå :roll:
Jag har inte riktigt fallit för ringsjal än. Från bilen/ute har jag oftast Patapum. Blir det en kortare sjal till höftkryss kan jag tänka mig att ha den knuten på mig, då tror jag det blir väl så smidigt som ringsjal (för mig alltså).
Användarens profilbild
Av annikar
Tyras å Knuts mamma skrev:Ja, du är ju så smal också så nog tror jag att en hoppediz 2,5 meters borde funka till dig, fast å andra sidan tycker Katharina inte att det går att lyssna på mig och vad jag får till, för det är ju omöjligt :lol:. Men iaf är väl hoppediz kända för att vara längre än angivet också? Jag tror att det går, men säkert är det ju inte :wink:
:lol: :lol: Jag testade faktiskt hemma med min bebina och räknade ut att det gick åt 2.7 m tyg att knyta höftkryss på, men då skulle jag verkligen behöva knyta i spetsarna. Men jag är ju ruskigt smal som sagt!
Kanske behöver en hoppis ändå :wink:
Användarens profilbild
Av frida
Ni som bär i höftkryss, hur lång sjal har ni? Brukar ni knyta upp knuten, eller återanvänder ni den?
Med 4,6 brukar jag knyta så att den ena änden blir längre (den som går bakom ryggen) så använder jag ändarna att knyta ett xtravarv runt sonen och då kommer slutknuten mitt fram.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?