Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
Ja, vi kommer inte riktigt överens! :?
Var ska jag börja.. Axelbanden gör så att mina armar domnar av eftersom dem väl klämmer på någon nerv. Har dem nästan så åtdragna det går för om jag lossar dem så att det lättar lite så faller Lihop som en hösäck.
Sedan så korvar sig axelbanden där den där remmen sitter som man knäpper ihop (vad den nu kallas).
Midjebältet, ja... antingen så sitter det så att övre mittendelen buktar ut och kanten hamnar precis under hans rumpa. Kasar jag ner den så trycker den på en nerv så vänsterbenet domnar bort.
Men det går lätt och fort att få upp´na på ryggen!
Visst är jag positiv! :D

Nån som har nått supertips? Det är en classic förresten.. är det nån ide att testa en NG istället?

Har ni några tips så är jag jättetacksam!
Senast redigerad av sirisirius den ons feb 08, 2012 15:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Nej jag är ingen van ERGO:are heller och jag har en NG så jag vet inget om classic.
Men har du testat att ha remmen mellan axelremmarna i olika höjder och olicka spännd?
Användarens profilbild
Av sirisirius
Ja, på framsidan gör det ju ingen skillnad. Jag vet inte om det har att göra med att jag inte är så himmla lång möjligtvis.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag får nog överltåta frågan till mer erfarna ERGO:are. Jag har ingen aning längre tyvärr.
Användarens profilbild
Av Anso
Aj då!
Jo visst finns det en massa nerver kring armhåla/strax nedanför nyckelbenen och om det trycker på dem så kan det bl.a domna i armarna. Prova som Skogskajsa säger att flytta ner den där lilla mellanremmen eller vad den nu heter.

Om barnet sitter på själva avbärarbältet:
Inte så lätt men försök att se till att barnet hamnar längre ut i sittyget (lättare att ordnar när man bär fram på magen, jag vet) och inte så nära avbärarbältet. Om avbärarbältet börjar att luta för att barnet sitter på det så kan det säkert bli tryck på nerver kring höften och vips, så domnar det ner mot benen. :wink:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Ja, vi får väl försöka mecka och se om det blir någon ordning på det då.
Är det inte så att NG är lite djupare i sittdelen? Kanske lättare då? Eller är det bara så att jag fiskar skäl för att få köpa en ny i denim?? :lol: :wink:
Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av diddeldi
sirisirius skrev:Ja, vi får väl försöka mecka och se om det blir någon ordning på det då.
Är det inte så att NG är lite djupare i sittdelen? Kanske lättare då? Eller är det bara så att jag fiskar skäl för att få köpa en ny i denim?? :lol: :wink:
Tack för hjälpen!
jo, ng är djupare i sittdelen. klart du ska köpa en ny i denim :wink:

nä, men om du har lust att prova och har vägarna förbi göteborg så får du höra av dig (eller komma på en av våra sjalträffar).
Användarens profilbild
Av sirisirius
diddeldi skrev: jo, ng är djupare i sittdelen. klart du ska köpa en ny i denim :wink:

nä, men om du har lust att prova och har vägarna förbi göteborg så får du höra av dig (eller komma på en av våra sjalträffar).
Jo, jag väntar bara på att ni ska bestämma er för att träffas en annan dag än dem där eländiga torsdagarna! :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
sirisirius skrev:
Jo, jag väntar bara på att ni ska bestämma er för att träffas en annan dag än dem där eländiga torsdagarna! :wink:
´

det är ju boråsträff den 26? där finns det ju mångamed ergo också!
Användarens profilbild
Av diddeldi
sirisirius skrev:
diddeldi skrev: jo, ng är djupare i sittdelen. klart du ska köpa en ny i denim :wink:

aha, vi kan ta en annan dag nästnästa vecka :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?