Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanna81
Ja, hur gör man?

Vilken knytning möjliggör denna konst? Har ni ett bröst ute hela tiden då, amningströja och uppknäppt bh, eller kan ni fiffla fram det under jackan? Det skulle nog revolutionera livet här tror jag om jag kunde, att kunna gå ut utan att alltid vara rädd att hon ska vakna, och kunna trösta när det inte går att ta ut henne ur selen i kylan.

Att amma i becon går väl knappast med det där tyget mellan oss, annars vore det nog ännu mer praktiskt att kunna. Till saken hör att mina bröst är ganska stora och hängiga, dvs bröstvårtan hamnar långt ned :roll:
Av mulle_80
i becons dvd har jag för mig att de har ett kapitel för hur man ammar i den så det ska gå.
vi har butterflyII ska jag kanske tillägga

den första frågan har jag tyvärr inget svar på för jag hade inte börjat med
sjalar när lilla T va bebis.
Av Ponyo
När jag ammade i butterflyn (helt klart den svåraste att amma i) så drog jag upp bröstet i mitten :oops:
Tror att jag brukade lätta lite på midjebältet och axelremmarna så att han halkade lite längre ned.
Såg säkert riktigt lustigt ut.

Annars skulle du kunna spänna åt spännena och sätta henne innanför, som i de gamla becos. Då blir det mkt lättare att amma.
Användarens profilbild
Av sarisen
jag har ammat många ggr i långsjal och gjort på följande sätt: knyter upp knuten och lossnar på hela knytningen så att barnet kasar ner till brösthöjd, och knyter knuten igen. det gäller ju att ha lite framförhållning då, att antingen ha amningströja eller någon tröja som är vid i urringningen så att det går att dra ner (lättare än att dra upp tröjan tycker jag) så är det bara att förse barnet med bröstet och traska vidare :mrgreen:

barnet sitter ju ganska långt ner nu så när amningen är över har jag försökt att dra till knytningen igen, för att få upp henne lite högre och få det lite bekvämare för mej själv.

krånglig förklaring kanske? :hmm:
Användarens profilbild
Av nakum
Jag har gjort precis som sarisen. Oftast har jag en tröja med relativt stor urringning, i töjbart material så den går att dar ner ordentligt.
Nu på vintern har jag gärna en halsduk som går att lägga lite ovanför brösten, annars blir det lätt så jädrarns kallt!
Användarens profilbild
Av Lando
sarisen skrev:jag har ammat många ggr i långsjal och gjort på följande sätt: knyter upp knuten och lossnar på hela knytningen så att barnet kasar ner till brösthöjd, och knyter knuten igen. det gäller ju att ha lite framförhållning då, att antingen ha amningströja eller någon tröja som är vid i urringningen så att det går att dra ner (lättare än att dra upp tröjan tycker jag) så är det bara att förse barnet med bröstet och traska vidare :mrgreen:

barnet sitter ju ganska långt ner nu så när amningen är över har jag försökt att dra till knytningen igen, för att få upp henne lite högre och få det lite bekvämare för mej själv.

krånglig förklaring kanske? :hmm:
Det låter precis som det jag gör!
Användarens profilbild
Av Sanna81
Tack för era erfarenheter!

Leta efter urringade tröjor i garderoben :notes:

Det där att lossa på knytningen inne i jackan verkar fortfarande svårt, men säger ni att det går så får jag väl tro er.
Av Sofie
mmm, jag sjalar jäääätteergonomiskt :roll:
lillan ligger vid bröstet nästan hela tiden i sjalen, men jag är van och får inte ont. så jag knyter i henne ammandes i ett lågt omslutX och så hänger hon där hela tiden jag är ute 8)
Användarens profilbild
Av Sanna81
Nu lyckades jag i alla fall här inne :vågen: Fast så lågt vill jag nog inte ha henne hela tiden ute, så jag får väl jobba på det där att sänka ned i jackan. Om inte annat blir det ju vår förr eller senare.
Användarens profilbild
Av mimpen
Sanna81 skrev:Tack för era erfarenheter!

Det där att lossa på knytningen inne i jackan verkar fortfarande svårt, men säger ni att det går så får jag väl tro er.
Jag har också gjort så, men alltså, jag har ju fått öppna jackan just när man hasar ner honom. Men det tar ju inte mången minuter, så inte hinner han frysa ihjäl på den tiden tänker jag.
Användarens profilbild
Av sarisen
är man mitt ute på en långpromenad så får man försöka strama åt knytningen igen när man har ammat färdigt, om man ska orka gå hem och att bebis inte ska svaja för mycket på magen.
Av hedvigmamma
tass

(tycker du beskriver precis vår situation inkl bröstkonfiguration o allt :) , + att jag har en bäbis som kan vara lite kinkig med amningen o inte får bli störd... har lyckats nån gång inomhus o försökt utomhus, men misslyckats o längtar som du till våren!)
Användarens profilbild
Av Lando
Sanna81 skrev:Tack för era erfarenheter!

För att strama upp funkar det bäst för mig att hoppa lite medans jag sträcker sjalen *hopp - ena sidan* *hopp - andra sidan* knyt när barnet åter är i bekväm bärposition!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?