Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av i.l
Hej!

Jag har en kompis som efterlyser en knytning!
Hoppas på att någon här vet hur man gör.

(texten nedan är kopierad o tagen från ett annat forum)
Har en vanlig bärsjal nu men tänkte införskaffa en ringsjal också. Var inne på Maywrap slings och såg då att man kan knyta Mamababy, så att barnet ligger på axeln. Bild på länken här:

mayawrap.com/p_mamababy.php

Vet nån hur man gör...ska jag beställa sjalen från USA direkt och få med instruktionsfilmen....måste jag köpa 2 st, eller går det bra med en vanlig ringsjal, längre modell?

Jag har en bebis som bara vill vara på axeln....så jag vore tacksam för tips

(slut)

Finns det andra knutar för att få upp barnet på axeln??

tack sam för svar!
Användarens profilbild
Av Helena
Annars kan man ju försiktigt börja vänja bebisen vid att inte bara vilja bäras över axeln. Korta stunder i andra positioner. Man blir kanske lätt trött i axeln av att bara bära bebisen sådär, speciellt när de blir lite tyngre.

På bilden med bebisen högt upp på bilden, ser det ju ut som om hon har på sig två ringsjalar, tycker jag. Har aldrig provat det där.
Men jag undrar hur det blir för bebisens ben, de hamnar väl inte i en så värst bra position? Är det någon annan som förstår hur bebisens ben hamnar? Fast korta stunder går väl säkert bra. Någon som har två ringsjalar hemma, kan kanske prova. Själv har jag tyvärr ingen ringsjal just nu.

Bild

Fast det såg rätt mysigt ut.
Av i.l
jo jag tror att man har två sjalar för den knuten.
Men finns det ingen annan knut man kan göra så barnet kommer över axeln?
Användarens profilbild
Av Helena
Inte som jag vet. Hur liten är bebisen? Små bebisar behöver ju stöd för ryggen och det kanske är svårt att få om man knyter väldigt högt och man har dem på magen. Man kan ju knyta upp barnet väldigt högt på ryggen så att det kan se bra, ifall det är en lite större bebis.

När Miles var liten använde jag en lång babybundler (trikåsjal) och ibland råkade jag knyta rätt högt, så att Miles huvud vilade på min axel, men jag tyckte inte att det blev bekvämt, det blev tungt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?