- lör mar 12, 2005 06:03
Jag har ju provat att liksom låta Miles glida över på ryggen från min höft och ett tag gick det bra, han klamrade sig fast där upp hur bra som helst och jag kunde knyta sjalen. Och några gånger provade jag det där som Louise skrev om, att ta barnet under armarna och svinga runt det, och det gick ju bra. Problemet är ju nu att ju häftigare jag svänger upp Miles på ryggen, ju roligare är det, och sen tror han att det är en lek, han börjar klättra omkring på ryggen, och tror att han ska kasta sig ner också.
Så just nu är det farligt att kasta upp honom på ryggen.
Tänkte bara säga att man måste kolla vilken period barnet är i, för att det ska vara säkert. Just nu är det farligt att hålla på med sjalträning med Miles, för han samarbetar inte, iallafall kan han ju dimpa ner om man står över ett hårt golv. För ett litet tag sen gick det hur bra som helst.
Så just nu är det farligt att kasta upp honom på ryggen.
Tänkte bara säga att man måste kolla vilken period barnet är i, för att det ska vara säkert. Just nu är det farligt att hålla på med sjalträning med Miles, för han samarbetar inte, iallafall kan han ju dimpa ner om man står över ett hårt golv. För ett litet tag sen gick det hur bra som helst.
Helena med Marek (13 år) och Miles (10 år) och Saga (7 år)