Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nybliven mamma
Jag har köpt en Sino trikåsjal att bära min 1½ månad gamla son i. Tyvärr verkar han inte gilla det, åtminstone inte då han är vaken och vill bli buren. Håller han på att somna går det bättre. Den knytning jag gör är den "vanliga" som det finns instruktioner till här på sjalbarn.se; jag gör kryss på magen med ett bälte som man drar upp över bebisen. Jag tycker den knytningen är bra då man inte behöver ta av sig sjalen när man tar ur bebisen. Men då han är vaken gillar han inte alls att hans ben och armar blir instängda i sjalen och det verkar som om han tycker att det sitter för hårt åt. Ska man dra åt lösare? Fast då sitter han ju inte stadigt. Finns det någon annan knytning som kan passa bättre?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det kan vara lite bökigt att få alla nöjda och glada i början. Jag tror inte att du knyter för hårt, utan snarare att det är en vanesak. Blir det bättre om du knyter och sen går ut och går en sväng på en gång?
Av Nybliven mamma
Kajsa kavat: Jo, jag har också tänkt att det kanske behövs in invänjningsperiod. Häromdagen gnydde han och var inte nöjd när jag satte honom i sjalen, men då jag gick ut så somnade han. Men jag skulle ju vilja att han var nöjd i sjalen då man var inne så jag kunde göra lite andra saker som kan behöva fixas...
Användarens profilbild
Av Din mamma
Nybliven mamma skrev:Din mamma: Hur gör jag för att få ut armarna också? Om han samtidigt ska ha stöd för nacken?
Då får du hålla en hand bakom nacken som stöd, tills han verkar mer nöjd med situationen, då kan man stoppa i armarna igen. :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Nybliven mamma skrev:Kajsa kavat: Jo, jag har också tänkt att det kanske behövs in invänjningsperiod. Häromdagen gnydde han och var inte nöjd när jag satte honom i sjalen, men då jag gick ut så somnade han. Men jag skulle ju vilja att han var nöjd i sjalen då man var inne så jag kunde göra lite andra saker som kan behöva fixas...
Det kommer, ska du se! Ge inte upp! Man brukar få bra gung i knäna efter ett tag :wink: :lol:
Av FruFrid
Vi har burit våra grabbar dagligen nästan sedan födseln och de kräver fortfarande "raska promenader" (oftast fram och tillbaka i lägenheten) för att bli nöjda i sjalen över 50% av gångerna och vi kan aldrig sätta oss still när vi precis satt ner dem i sjalen.
Detta kanske låter jobbigt men det räcker med att röra sig ett par minuter så blir de lugna och slappnar av och vi kan (oftast) göra vad vi vill inkl. sitta vid matbordet eller datorn :wink:
Av Nybliven mamma
Tack för alla bra tips och råd! Kajsa kavat - det där med gung i knäna börjar jag känna redan! ;-) Fru frid - Vad skönt att höra att det kan gå så fort att vänja dem, bara behöva gå runt lite med dem i sjalen. Här i förmiddags hade jag min son i sjalen och då kinkade han lite först men då jag gick runt och gungade lite med knäna så lugnade han ner sig. Det kanske är så man måste göra helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Filantra
Jag har alltid burit barnen med benen utanför direkt från födseln. Armarna har barnet själv kunnat välja var det velat ha dem: antingen uppe vid sitt ansikte så att de liksom har händerna som huvudkudde mellan mitt bröst/nyckelben och sitt ansikte, eller fritt dinglande ner på var sida om min kropp - som en kram typ.

Men du kan väl testa att knyta lite lösare och låta benen vara utanför och se om han gillar det mer. Det ska ju inte vara en pina att bli sjalburen - då försvinner ju hela vitsen, så som jag ser det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?