Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
letar bild...

svägerskan har en didymus (som hon tappat instruktionerna till) hon har en ryggknytning som jag inte kan hitta beskrivning på, hon har glömt hälften men minns lite :lol:

barnet sätts på rygg i smokingbälte, ändarna dras under armarna sen över axlarna och i kryss över barnet och sen fram på nåt vis :? nån som känner igen?

vore kul att få se didymusknytningar överhuvudtaget, de ska ju ha massor med varianter :)
Användarens profilbild
Av Eld77
Det låter som en vanlig omsluten knytning fast på ryggen. Jag tror att det finns ett antal bilder på sån i galleriet.

[ändrat]
Nu såg jag att du har precis en sån knytning på din avatar, så du kanske menade nåt annat?
Användarens profilbild
Av Kristina
Såhär?[/url]
Användarens profilbild
Av Linnea
Kristina skrev:Såhär?[/url]
nej, sjalen dras UNDER armarna direkt från barnet SEN över axeln...
alltså jag är liite lat, har inte haft möjlighet att testa :oops:

försöker få hit svägerskan som inspirerade mig till sjal, hon har burit i en didymus sen 5 år tillbaka (då fanns ju knappt nåt i sverige) sen har hon kört på sina knyt liksom :)
Användarens profilbild
Av Kristina
Jamen den är ju så? Bara det att hon först drar sjalen över axlarna när hon sätter upp barnet, men knytningen "börjar" ju från att sjalen är under armarna och sen upp över axlarna och bak.
Annars hänger jag inte alls med.
Användarens profilbild
Av Linnea
Kristina skrev:Jamen den är ju så? Bara det att hon först drar sjalen över axlarna när hon sätter upp barnet, men knytningen "börjar" ju från att sjalen är under armarna och sen upp över axlarna och bak.
Annars hänger jag inte alls med.
:lol: det e svårt att FÖRKLARA knyt

jag menar att hon drar sjalen runt midjan (som ett skärp fast högre) å ungen sitter i därbak, sen drar hon sjalen under armhålan å bara snabbt runt armen över axeln :? som ryggsäck fast tvärtom...
näe får nog prova imorn å så återkomma för nu fattar jag knappt själv längre :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Bild

Är det inte denna då som många redan sagt?

Bild

Och här är ryggsäck. Det är de två varianterna som Didymos visar på sin hemsida. I mitt gamla Didymos-häfte finns inte heller några andra varianter direkt. Didymos verkar inte vara så mångsidiga vad gäller ryggknytningar. Kanske det finns mer varianter på dvd:n??
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag var ju bara tvungen att testa omedelbums. Gjorde som på Babybodens beskrivning. Barnet i smokingbältet på ryggen. Upp med ena änden så att det blir som en ryggsäck fast med omslut och knuten fram på magen.

Lite trixigt men vilken knytning :D :D
Min 4,1 räcker ju inte till vanligt omslut på ryggen på mig, men så här räckte den precis. Och trots att det var första försöket och Gabriel var rätt osamarbetsvillig så känns det stadigt och jämnt... En ny favorit helt klart :D
Användarens profilbild
Av Helena
Sara med 98+02+05 skrev:Lite trixigt men vilken knytning :D :D
Min 4,1 räcker ju inte till vanligt omslut på ryggen på mig, men så här räckte den precis. Och trots att det var första försöket och Gabriel var rätt osamarbetsvillig så känns det stadigt och jämnt... En ny favorit helt klart :D
Allt är ju ändå x-omslut rygg eller hur? Sen kan man ju korsa fram, dra rakt bakåt eller göra en knut fram. Men visst heter knytningen x-omslut rygg oavsett.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Helena skrev:
Sara med 98+02+05 skrev:Lite trixigt men vilken knytning :D :D
Allt är ju ändå x-omslut rygg eller hur? Sen kan man ju korsa fram, dra rakt bakåt eller göra en knut fram. Men visst heter knytningen x-omslut rygg oavsett.
Jo, så måste det ju vara! Barnen sitter ju i omslutet X. :)
Användarens profilbild
Av Linnea
Helena skrev:Bild

Är det inte denna då som många redan sagt?

Bild

Och här är ryggsäck. Det är de två varianterna som Didymos visar på sin hemsida. I mitt gamla Didymos-häfte finns inte heller några andra varianter direkt. Didymos verkar inte vara så mångsidiga vad gäller ryggknytningar. Kanske det finns mer varianter på dvd:n??
jamen så som på första bilden tycker jag stämmer :D
om nån försökt förklara så har jag bara inte fattat...sorry :lol:
Användarens profilbild
Av Linnea
Sara med 98+02+05 skrev:Jag var ju bara tvungen att testa omedelbums. Gjorde som på Babybodens beskrivning. Barnet i smokingbältet på ryggen. Upp med ena änden så att det blir som en ryggsäck fast med omslut och knuten fram på magen.

Lite trixigt men vilken knytning :D :D
det är alltid kul med nya favoriter, ska testa ja med efter tuppluren :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Och den första bilden är den knytningen som jag länkade till.. ;)
Användarens profilbild
Av Linnea
sant, den var ju riktigt bra (inser nu vilken liten skillnad mot vanligt omslut :oops: )

tycker dock att tyget över axlarna lätt kan glida ner :?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?