Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eliva
Hej!

Jag har precis köpt min första sjal. Nu är jag helt förvirrad. Har hittat massvis med guider på knytningar, men vilka är bäst för min sjal? Räknas den som en elastisk sjal? Eller vad räknas den som? Vilken knytning är bäst för en nyfödd? Och jag läste någonstans att man måste ha ett inlägg för nyfödd. Stämmer det? Vadå för inlägg? Jätteförvirrad.
Tack på förhand!
Hej! Det är en elastisk sjal, eller trikåsjal som det också kallas. Vanligast att knyta med en sån är en s.k "x-omslut 2"-knytning. Finns även andra namn. Man knyter sjalen helt klart först, innan man stoppar i bebisen, antingen upprätt eller i vagga. Om du tittar på sjalbarn.se förstasidan och sedan på knyta och väljer trikåsjal så ser du hur man gör.

Något inlägg behöver man inte, det är till en del bärselar man behöver det om man bär nyfödda.
Tack så jättemycket för ditt svar! Och snabb dessutom! :) Då vet jag, jag tittade på instruktionerna under "Knyta" men eftersom jag var osäker vad min sjal klassades som så ville jag höra mig för.

På bilderna har hon ju bebisens fötter ute. Men jag har förstått att små barn ska ligga "groda". Ska jag tänka på något speciellt då vid knytning? Eller lägger jag bara i honom så han hamnar som en groda?
Idag har jag invigt! Jag vet, jag var ute i god förväg, men man vet ju inte. :)

Den är UNDERBAR!!! Han älskar den och jag med, känns ju knappt att jag bär på nått. Och så mysigt! Jag är så glad att jag satsade på en sjal den här gången. Aldrig mera sele! :D
eliva skrev:Idag har jag invigt! Jag vet, jag var ute i god förväg, men man vet ju inte. :)

Den är UNDERBAR!!! Han älskar den och jag med, känns ju knappt att jag bär på nått. Och så mysigt! Jag är så glad att jag satsade på en sjal den här gången. Aldrig mera sele! :D
underbart! :vågen:
nyföding i trikå är oslagbart!
Felix bars massor i en Mam Eco tills han växte i Becon, och vi älskade den allihop! :loving: Den blir bara gosigare och gosigare, även om det kan kännas lite sträv först. Och snygg! Vilken färg har du? Och grattis förresten! För visst sågs vi hos Che82?
eliva skrev:Idag har jag invigt! Jag vet, jag var ute i god förväg, men man vet ju inte. :)

:vågen: Så härligt att det funkar så bra 8) Trikåsjal är ju såååå mysigt :loving: :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?