Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Här kommer mitt försök till bildserie på min ryggknytning.

Utgångsposition, barnet på ryggen båda sjaländarna i respektive armhåla:
Bild

Lås fast ena sjaländen mellan dina ben:
Bild

Ta den andre änden under armen:
Bild

Svinga upp sjalen på axeln, den sidan som är överst på ryggen ska vara innerst (närmast ditt huvud) dock inte tvinnat så som på bilden..
Bild
Bild

Ta tag i sjaländen med motsatt arm och dra ut och upp den
Bild

Fäst mellan barnets ben
Bild

Gör likadant på andra sidan. Framifrån när båda ändarna är fästa mellan barnets ben och fram
Bild

Jag avslutar tibetanskt: Dra höger sjalände under vänster sida:
Bild

Gör likadant på andra sidan, knyt en knut eller dra sjaländarna tillbaka under i ytterliggare ett kryss.

Färdig:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av sapos
thowida skrev:Bild

Innan jag knytit färdigt..

:loving:
:loving: Men så underbart gulligt :heart:

Jätte tack för bildserien också! Ska testa det och se opm det känns bättre :tumup: Såg den ju live några ggr också
Av Jinxan
thowida skrev:[img]090518%20061.jpg[/img]

Jag testade knytningen nyss, men vad ont det gjorde över lungorna :? Blev jättemycket tryck :(
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag provade igår och det blev bara sådär men ändå avlastade det mycket bättre än vanligt omslutet. Jag avslutade inte tibetanskt utan knöt två sjalen två varv runt midjan och där hamnade nästan all tyngd, mycket uppskattat. :tumsup: från mig!
Av Jinxan
PrettyUgly skrev:Jag provade igår och det blev bara sådär men ändå avlastade det mycket bättre än vanligt omslutet. Jag avslutade inte tibetanskt utan knöt två sjalen två varv runt midjan och där hamnade nästan all tyngd, mycket uppskattat. :tumsup: från mig!
Kanske prova så? :hmm:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Tack för bildserien, nu ska jag också testa. N brukar också somna innan jag har knutit klart, och då funderar jag alltid på om jag ska lägga henne ner på en gång, men för det mesta går jag runt och bara myser av att ha sovande gullunge på ryggen :loving:
Av Bäret
Men alltså! Det var bekvämast hittills i min ryggknytarkarriär (som iofs inte är så lång...). Inte ens utbrytarungen hade en chans! Och dessutom hur skön som helst över axlarna med tibetanskt avslut.
Senast redigerad av Bäret den tis maj 19, 2009 11:23, redigerad totalt 1 gånger.
Av Christin3
JinxLinda skrev::loving:
thowida skrev:[img]090518%20061.jpg[/img]

Jag testade knytningen nyss, men vad ont det gjorde över lungorna :? Blev jättemycket tryck :(
Jag provade endast o knyta den men jag tyckte inte om avslutet så jag drog den runt midjan istället och det kändes mkt bättre :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?