Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sarax
Hej!

Jag är total nybörjare på sjal och behöver lite hjälp! Har en liten nyföding (3 v gammal) med ont i magen som gärna vill bli buren och jag skulle gärna vilja ha henne i sjal. Jag har köpt en "Mysak" som vi nu försöker använda men vi lyckas inte få till det! När jag knyter på den tight som jag vill/tror att den ska sitta är det nästintill omöjligt att få ner henne i den, har hittills slutat i skrik och panik och både svettig mamma och bebis varje gång... :( . Jag funderar på om det kan vara så att tyget i min sjal är för oelastiskt för en liten lätt bebis? När jag kollar filmer på nätet hur man använder trikåsjalar så ser de mycket mer töjbara ut. Kan tänka mig att det skulle gå lättare med en tyngre bebis i Mysak(?) Men jag är ju som sagt helt ny på detta.

Är det nån som använt Mysak till en nyfödd och i så fall hur lyckas man med knytningen? Eller kan nån med erfarenhet av olika trikåsjalar tipsa mig om någon som är lättare att använda som nybörjare med en nyfödd bebis?

Tacksam för all hjälp jag kan få! /Sara
Användarens profilbild
Av MadB
Har inte erfarenhet av Mysak, men det går att knyta upp nyfödda även i vävda sjalar. Vad händer om du inte drar år så hårt? Lägger du gördeln över magen eller bysten när du gör knuten? Jag föredrar att lägga den över bysten men inte dra åt så hårt i "kryssen".

Kan du försöka göra på det här sättet? Den knytningen blir inte lika tajt: http://www.ebbiewear.se/inx.php
Av sarax