Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Jag har glömt hur man bär småbarn på ryggen verkar det som :siishah: Samuel hade jag mest i ryggsäck när han var lite äldre. Men vilka knytningar kan ni tipsa om ifall man har en 10-månaders som vill kunna kika över axeln?

Kommer barnet högre upp med tibetansk knytning?
Hur är det med Mei tai? Har aldrig ägt någon, men är lite sugen. Kan man knyta barnet lite högre med en sån också?

Tacksam för tips :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Ryggsäck med tibetansk avslutning kommer högt upp, den är en av mina favoriter just därför. :tumup:

Omslutet funkar, men det är lite knepigare att få barnet så högt tycker jag.

Mei tai är ingen höjdare tycker jag på det sättet, för att barnet skall komma så högt måste man knyta midjebältet typ direkt under boobsen och det är inte så skönt... Men det är ju bra för att vikten hamnar på höfterna och avlastar bra. Men då är barnet längre ner på ryggen.
Användarens profilbild
Av tofka
Tass. Tycker det är helt omöjligt. Jag bär i omslutet kryss, tror jag det heter. Är det samma som omsluten ryggsäck? Hur jag än gör så hamnar A med rumpan i min svank. Det är okej, men han skulle nog tycka det var roligare att se mer. Och kanske är det bättre för ryggen med, om han kommer lite högre?
Användarens profilbild
Av tofka
Apelsin skrev:
Hilda skrev::hmm: Fattar inte riktigt. Hur gör man sen? Finns beskrivning på omsluten ryggsäck här någonstans?
jag beskriver hur man knyter omslut, resten får man fylla i själv, genom att tex titta på första sidan :D
:hmm: :hmm: :hmm: Hittar bara vanlig ryggsäck på första sidan. Ingen omsluten :hmm:
Användarens profilbild
Av Sarai
melon skrev:Omsluten ryggsäck! :tumup:
Är det samma som vrikkeseker? (Börja med en ryggsäck och för ändarna från dina axlar, upp mellan barnets ben och över ryggen, fast från rumpan och upp till dina axlar igen. Sluta som vid en vanlig ryggsäck. )
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sarai skrev:
Är det samma som vrikkeseker? (Börja med en ryggsäck och för ändarna från dina axlar, upp mellan barnets ben och över ryggen, fast från rumpan och upp till dina axlar igen. Sluta som vid en vanlig ryggsäck. )
nej, omsluten ryggsäck är den här: http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Användarens profilbild
Av Annika E
Vrikkesikker går att få högt upp. Min favvo. :tumup:
Användarens profilbild
Av annikar
diddeldi skrev:
Sarai skrev:
nej, omsluten ryggsäck är den här: http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Vilka bra bilder! Gillade hur du lägger sjalen över axlarna på Milo och sen svingar runt honom, det ska jag testa imorgon.
Och jädrar i min lilla låda vilken snygg sjal, jag som inte brukar gilla batik :love:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?