Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smultron
Kan man knyta bärabarnsjalen på nåt annat sätt än det som står i häftet som följer med? Har en 3 månaders.
Användarens profilbild
Av Helena
Eftersom sjalen är så kort, tror jag inte att det finns så mycket andra alternativ. Hur skulle du vilja bära din barn?
Användarens profilbild
Av Smultron
Jag tycker det är svårt och bära min minsta i den eftersom hon bara kan ligga i den än. Finns det nån annan sjal som är bättre kanske?
Användarens profilbild
Av Helena
En långsjal är lättare för små barn tycker jag. Men du kanske kan försöka bära henne upprätt mage mot mage i bärabarn-sjalen ifall hon gillar det bättre.
Användarens profilbild
Av Anso
Smultron skrev: Finns det nån annan sjal.....
Hej!
Hi, hi - nu har du väl ändå kommit till rätt forum! Det finns massor med sjalar!
Mysigaste tipset för en liten bebis är väl trots allt en trikåsjal som du kan ha ett bra tag till (typ Baby Bundler, Moby Wrap, Hug-a-Bub, Ultimat Baby Wrap m.fl.) Verkar fungera till en 8-10 kg enligt kommentarer här på sjalbarn. Mysigt och man kan ha den på sig hela dagen och bara stoppa i och ur bebisen när det behövs. Lätt att knyta om man är ovan!

Med en sådan kan man bära barnet mer upprätt - mage mot mage men även liggande i vaggposition i den ena slyngan som går över axeln. (Vet inte om det går med Hug-a-Bub eftersom den är smalare)

Annars kan du ju gå direkt på en lång vävd sjal där du har massor med valmöjligheter både vad gäller bärsätt och olika sorters sjalar - titta under rubriken "Olika märken på sjalar".

En kort sjal som du har blir bra även senare när barnet blir större och du kan bära det på höften.

Släng ut en blänkare om att du vill prova någons sjal - det brukar alltid bo någon sjalägare i närheten. Eller kolla om du har en sjalförsäljare i närheten.

Lycka till!
/Anso
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?