Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har nyligen börjat bära på ryggen men det är svårt för mina axlarna domnar :cry: :cry: . Jag knyter omslutet kryss (tror det heter så) och redan medan jag knyter blir jag lite trött av att ha armarna "vevande" i luften, när sedan dottern väl är på plats domnar som sagt axlarna väldigt fort. Är det bara jag som är klen eller kan det vara något fel med min knyting? :hmm:

Det kan även bli så här när jag bär på magen ibland, kanske börjar dottern bli för tung för mig ca 10 kg. Kanske behöver jag lite styrketräning, hemska tanke :wink:
Sitter hon tight mot dig så att hon inte sitter för långt ner eller så att hon "hänger ut" en bit utanför din kropp? För då blir det gensast mycket tyngre tycker jag.
Har du provat att göra knytningar som man kan avsluta tibetanskt?
Hon sitter högt uppe tycker jag, däremot lutar nog hennes överkropp ut en bit från min kropp. Är det kanske det som är problemet?
Tibetansk avslutning är när man inte har avslutet i midjan, utan uppe i brösthöjd? Den vil jag gärna få till men vet inte riktigt hur? Tycker det är knepigt att bara kolla på filmoch bildserier för att knyta, man missar de rätta knepen då.
Jag tycker iaf att det blir tyngre då barnet lutar ut från bärarens krupp istället för in.

Ja, tibetanskt är då man knyter uppe i brösthöjd, men jag vet inte om det går att avsluta så då man bär i omslutet :hmm: det har jag aldrig tänkt på. Men om man bär i tex en ryggsäck så är det ett skönt sätt att få bort tyngden från axlarna, det blir ungefär som då man har bröstspännet på en sele elelr ryggsäck.
Jag får testa lite andra knytningar och se om det känns bättre och försöka få henne närmare mig. Tur för mig att jag har min Beco så länge :D Men jag vill så gärna få det att fungera med ryggknytning eftersom jag har flera fina sjalar som jag vill andvända :D :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?