Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Christin3
Hej, finns det nån bra knytning när man har en overall på bebisen ?
Dotra är två veckor gammal och älskar att sitta i bärsjalen, men
att ha den vanliga knytningen ute är väldigt bökigt. Finns det någon
lättare/bättre?

/Christine.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vilken sorts sjal har du? om du har en trikåsjal så skulle du kunna skippa att dra upp själva smokingbältet och bara sätta henne i kryssdelarna, det är lite smidigare med overall på. har du en vävd sjal kan du knyta till exempel dubbelt kryss.

men allra enklast är att inte ha overall på barnet utan använda bärjacka eller bärskydd ovanpå istället. då avlastar det också bättre så man orkar bära längre stunder. men för kortare stunder funkar det bra som ovan.
Användarens profilbild
Av zingo
Ha en bärjacka eller låna en jacka som är rymmlig fram på magen å ha bebis innanför gillar jag bäst.
Av Christin3
zingo skrev:Ha en bärjacka eller låna en jacka som är rymmlig fram på magen å ha bebis innanför gillar jag bäst.

Joo visst men hon måste ju endå ha nå ytterplagg, on håller ju inte värmen själv än.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Christin3 skrev:
zingo skrev:Ha en bärjacka eller låna en jacka som är rymmlig fram på magen å ha bebis innanför gillar jag bäst.

Joo visst men hon måste ju endå ha nå ytterplagg, on håller ju inte värmen själv än.
Men sitter hon under din jacka så får hon ju värme av dig :wink: men har du ingen så stor jacka så skulle jag nog prova med enkelt kryss, beroende på hur länge man ska vara ute och vad man ska göra för någonting.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Christin3 skrev:Jo det får hon ju men jag kan inte tänka mig att det räcker. En tunn overall eller nått stickat på sig minst.
Kofta, halsduk mössa vantar och varma sockar utanpå innekläderna, om du har en vindtät och fodrad jacka. Ev kanske typ babylegs om hon lätt blir kall om fötterna. Beror ju lite på temperaturen också :hmm:
Av Christin3
mari_tres skrev:
Christin3 skrev:Jo det får hon ju men jag kan inte tänka mig att det räcker. En tunn overall eller nått stickat på sig minst.
Kofta, halsduk mössa vantar och varma sockar utanpå innekläderna, om du har en vindtät och fodrad jacka. Ev kanske typ babylegs om hon lätt blir kall om fötterna. Beror ju lite på temperaturen också :hmm:

Jo jag har en dress min mamma har stickat åt henne, den skulle nog vara bra att ha under =)
Användarens profilbild
Av lillvilda
En regel brukar vara, håller du dig varm är bebisen varm. varmast blir de om det är mindre mellan din och hennes kropp. Ta hellre då en tunn filt om hennes rygg innan för jackan. Tänk på att det är sämre för småttingar att bli för varma. Jag har en stor jacka som jag kan stoppa min lillkille i så stickat eller tossor om fötterna, halskrage mössa å stickade vantar om de är mycket kyligt. Möjligen varmt på benen. På kroppen kan han ju ha så mycket som 3lager sjal beroende på vilken knytning jag kör. Jag tycker ofta det blir för svettigt för både mig å lillkillen.
Av Christin3
okidoki, oftast så sover hon i vagnen när vi är ute..."oftast" *skratt* hon är bara två veckor gammal :)
Men nån gång så är hon ju vaken o hon blir kall av att bara vara uppe i famnen.

Men tack för era svar :)
Användarens profilbild
Av lillvilda
känn dig för lite å gå ut å prova hur det känns ta en liten tur hemma i närheten. Ta med en filt att lägga om ryggen på henne om du tycker hon känns kylig eller skulle hon bli varm så återvänd hem och ta av henne lite. Klä henne som de känns bra för dig. Det kommer säkert bli bra. :tumup:
Användarens profilbild
Av lillvilda
just de vill påminna oxå att om det är blåsigt så kan det vara lite otrevligt för småttingar, blåser det direkt i ansiktet på dem så håller dom gärna andan. Vilket så klart inte är så kul. Jag brukar stoppa in lillkillens huvud i sjalen såfort han somnat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?