Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Betyder sprattelsäker på norska tror jag. Jätteskön knytning eftersom man inte behöver knyta sjalen runt magen. Dock en ganska längdkrävande knytning, gissar att åtminstone 4,6 m behövs.
Av sjaltokan
JinxLinda skrev:Finns den på bildserie någonstans? Föredrar nästan att se på bilder än film :hmm:
Det går ut på att först knyter du en ryggsäck typ sen knyter du omslutet utanpå ryggsäcken..
Av Jinxan
thowida skrev:
JinxLinda skrev:Finns den på bildserie någonstans? Föredrar nästan att se på bilder än film :hmm:
Det går ut på att först knyter du en ryggsäck typ sen knyter du omslutet utanpå ryggsäcken..
Okej! Får försöka mig på det någon gång :D
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Jag knyter den med min 4 meters rebozzo... men då har jag inte mycket sjal kvar när det är klart. Kanske 15-20 cm på var ände.
Sen är min skrutt bara ca 3 månader så det blir ju mer tygåtgång till ett större barn.

Hmmmm, måste nog skaffa en längre sjal till sommarens utflykter... vad synd *hi hi* 8)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag testade den förut med min fisk på 5 och nånting och med Oscar som vid den tidpunkten var lite över 3 år. Sjalen räckte inte för den knytningen utan jag skulle behövt ca en halvmeter till ungefär.
Av Jinxan
zmurfan skrev:Jag testade den förut med min fisk på 5 och nånting och med Oscar som vid den tidpunkten var lite över 3 år. Sjalen räckte inte för den knytningen utan jag skulle behövt ca en halvmeter till ungefär.
5 meters eller storlek 5 enligt Didymos? :hmm:
Användarens profilbild
Av zingo
Säkert en 5m sjal! Jag har gjort det med en Zara orginal, 5.2 vill jag minnas att den är :D, räckte precis lagom!
Användarens profilbild
Av mari_tres
JinxLinda skrev:
zmurfan skrev:Jag testade den förut med min fisk på 5 och nånting och med Oscar som vid den tidpunkten var lite över 3 år. Sjalen räckte inte för den knytningen utan jag skulle behövt ca en halvmeter till ungefär.
Undrar om det inte är en stjärntecken hon menar, isåfall ligger den på 5,2 tror jag.
Av Jinxan
mari_tres skrev:
JinxLinda skrev:
Undrar om det inte är en stjärntecken hon menar, isåfall ligger den på 5,2 tror jag.
Ja just det :duh: :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
JinxLinda skrev:
5,2 meter bebina stjärntecken fisk menar jag. Förlåt om jag var otydlig. Skrev det i feberrus.
Användarens profilbild
Av mari_tres
zmurfan skrev:
JinxLinda skrev:
5,2 meter bebina stjärntecken fisk menar jag. Förlåt om jag var otydlig. Skrev det i feberrus.
Du har ju mig som översätter åt dig :wink: vet ju att du har /har haft en sådan iallafall.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har fortfarande. En av de få som inte får flytta trots att jag inte bär så mycket längre.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?