Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillflickan
Vilken knytning rekommenderas ??

Jag har en Hoppediz 4,6m så de flesta knytningarna funkar :P

Jag hade tänkt mig Vagga, och Mage mot mage, men också OmslutetX.
Sistnämnda känns lite osäker. Teoretisk, Kan bäbi ramla ut på omslutet ??

Vad har ni använt ???

Ps, Jag övar med mrTiger... en perfekt Nalle som är i samma size som ett spädbarn och alldeles slapp :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Suskiv
mina barn har inte gillar vagga. Jag har burit mage mot mage i X-omslut från början.

Nej barnet kan inte falla ur x-omslut. Den har ett kryss under rumpan.
Av ansve9
Vagga funkade inte så bra tyckte jag, kändes knöligt. Det kan förstås ha berott på att min pojk var en jättebebis:), funkar kanske bättre med liten bebbe. Omslutet kryss, och framförallt dubbelt omslutet kryss var däremot suveräna. i Dubbelt omslutet kändes det just omslutet, ombonat, nära, tryggt.
Lycka till!
Av Lillflickan
Jag är beräknad till Mars, men kommer kanske få redan i februari.
Så tänker man sig en normalstor bäbi, kläder och kanske en fleeceoverall så kommer det nog bli bök med vagga.

Men de flesta som visar x-omslut rekommenderar det från 2 veckor. Nån som vet varför ??
Användarens profilbild
Av April
Är du van vid sjal sedan tidigare? Annars är det rättså bra att börja med trikåsjal, det är lite lättare att få till knytningar m.m. Det går nog bra med en vävd från början också, men tycker du att det är knöligt - så vet du i alla fall om att det finns alternativ ;-)

Om man sätter bebisen upprätt från början får man bara vara noga med att man har stöd för huvudet och att sjalen går från knäveck till knäveck - så att bebisen sitter som en liten groda.

http://www.sjalbarn.se/tikamage
http://www.sjalbarn.se/trikavagga

Det är också bra om man har barnets ben innanför sjalen till en början:

Bild

Kram
Av Lillflickan
Jag har en Hoppediz som jag använt till mitt lite större barn. Bar inte förrän han var runt halvåret.

Har testat trikå sjal, men kände på en gång att det inte var nåt för mig. Kändes inte alls stabilt som jag trodde.
Användarens profilbild
Av Mia-Maria
Lillflickan skrev:Jag är beräknad till Mars, men kommer kanske få redan i februari.
Så tänker man sig en normalstor bäbi, kläder och kanske en fleeceoverall så kommer det nog bli bök med vagga.

Men de flesta som visar x-omslut rekommenderar det från 2 veckor. Nån som vet varför ??
Jag har bara burit i x-omslut mage mot mage ända från början och brydde mig inte om vaggan alls. Jag tycker det är jättemysigt med huvudet uppe hos mig så jag kan pussa så ofta jag vill :D .

Angående kläder brukar jag aldrig ha overall på Ellen utan bara vanliga kläder, mössa och kanske ullstrumpor. Hon får vara under mina ytterkläder med sjal och allt, eller också har jag ett bärskydd. Att få ner henne bra med fleeceoverall skulle jag nog inte klara...
Användarens profilbild
Av Candela
Jag har burit min 3-veckors pojke i dubbelt omslutet X (eller vad den heter??), helmysigt! :) Han sitter tryggt där, ingen som helst risk för att ha ska ramla ur!
Och han trivs också som bara den, sover som en stock :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?