Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Rebecca
Jag har lånat en hoppediz av Kaffemoster (tack för det). Har fortfarande efter tre veckor svårt att få till knytningen omslutet kryss på mage, tycker just den knytningnen är helt bedrövligt komplicerad att få till bra. C ålar och trycker sig bakåt då jag skall knyta, det blir då jättelöst och inte går det att justera efteråt heller. Dessutom är det svårt nu med tjock overall och så är tyget i sjalen ganska strävt och inte så följsamt. Vad råder ni mig att göra? Planerar att köpa ny vävd sjal (kanske easycare eller storken), men tills dess borde det finnas en bättre/lättare knytning?
Användarens profilbild
Av beccas12
du kan skippa omslutet och bara göra krysset, går mkt fortare! Och om du testar lite så kan du sätta på dig den utan att knyta loss knuten. Gör en löpknut, dra ut den maximalt och liksom linda in dig (oj, detta låter onte klokt!! :oops: ) men det brukade jag göra och det gick på ett kick och med en löpknut stramar du ju till ordentligt efter att hon sitter i!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Som sagt, prova bara dubbel-X istället (börja med sjalen bakom ryggen istället för på magen). Avlastar inte lika bra, men om ni inte skall bära så länge så är det helt OK. Den knyter man färdigt innan man trär i barnet.

Jag brukar gör omslut-X-2. Då har man omslutet utanpå krysset. Den knyts också färdigt innan man stoppar i barnet. I början så knöt jag bara en enkel knut på ryggen först, så kunde jag efterjustera lite när Emil kommit på plats och dra fram knuten på magen. Nu knyter jag på magen direkt.

När man knyter först, så stoppa in dina händer där barnet skall sitta, och håll ut tyget för att se om det verkar vara lagom med plats. Barnet behöver mindre plats än man tror.

Lycka till!
Av Rebecca
Tack för tipsen, jag skall testa imorgon.... :D
Användarens profilbild
Av Candela
lwinroth skrev:Som sagt, prova bara dubbel-X istället (börja med sjalen bakom ryggen istället för på magen).
Den skulle jag gärna vilja testa nångång, men jag fattar inte hur man ska göra?? :?:

Vart för man sjalen efter att man har gjort krysset på magen? För man den bak och gör ett kryss på ryggen, för att sen knyta en knut på magen.. eller..??
Användarens profilbild
Av Anso
silhuett skrev:
lwinroth skrev:Som sagt, prova bara dubbel-X istället (börja med sjalen bakom ryggen istället för på magen).
Den skulle jag gärna vilja testa nångång, men jag fattar inte hur man ska göra?? :?:

Vart för man sjalen efter att man har gjort krysset på magen? För man den bak och gör ett kryss på ryggen, för att sen knyta en knut på magen.. eller..??
Titta under Knytgalleriet och "Dubbel X". Gå ur forumet och så är det på Sjalbarns första sida.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
silhuett skrev:

Precis så gör man :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?