Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Nu när Fanny varit sjuk så har det blivit mycket dubbel X bärning
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/instr_x.htm
eftersom det går snabbt och ta i och ur men ändå belastar bättre än ringsjalen. Men jag tycker det alltid blir nåt dåligt med den. Antingen blir den för lös så att hon glider längre och längre ner. Om den sitter tillräckligt hårt för att hon skall sitta kvar så knner jag mig istället som att jag ska snörpas avb på mitten i midjan. Har ni samma erfarenhet eller tips på förbättring?
Användarens profilbild
Av Helena
Jag använder inte den knytningen särskilt ofta, men när jag gjort det, har jag kännt att den belastar axlarna mer än x-omslut. Fast det där med att det gör ont i midjan har jag inte direkt upplevt.

Kan du inte lossa lite på sjalen om det blir för hårt?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag använder mig endast av dubbel-x när jag bär på magen eftersom min sjal inte räcker till mer än så, och jo, jag förstår det där du säger om ont i midjan!

Det är lätt att det käns så, men det är också lika enkelt att justera!
Ett tips är att, sedan du knutit och satt i barnet, testa att dra i x-delarna fram, uppåt eller nedåt, beroende på hur det känns, och kanske även justera om delen som går runt midjan så att du får jämn belastning som du vill ha det!

Själv brukar jag ta tag i x-delarna vid min midja och dra dem lite uppåt så att de sitter tightare översvanken på mig och det blir mer plats för min dotters rumpa + att jag brukar behöva dra lite i midjebandet så att det inte sitter jättehårt.

Svårt att förklar, känns lite rörigt, men jag hoppas det kan hjälpa! :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har använt den knytningen en del !

A o O är att lägga tyget om sig inte för hårt o inte för löst att innan man lägger i barnet dra i "krysset där barnet ska sitta " (med händerna i korset knöglar man från sig tyget på så sätt gör du plats) då märker man oftast om man knutit för löst/hårt . se oxå till att korset i ryggen inte sitter för långt upp.

När Tor var som din dotter så vek jag sjalen bubbelt på bredden de gjorde allt lite lättare o när man spred ut den under rumpan kunde man dra lättare då såg jag till att ha stadkanterna innåt så det vikta tyget hanmade under knävecken.
Hoppas du kan få lite hjälp av min klumpiga beskrivning .....
Användarens profilbild
Av Alven
Övning ger färdighet... :D

Jag har börjat köra dubbel-X mer och mer, eftersom jag gillar att kunna ha sjalen färdigknuten på mig och bra asätta i och ta ur David som det passar. Det är också lättare att knyta innan man sätter i tycker jag (och jag tycker det är svårt att göra krysstvåa med storkis). Jag tycker det blir bättre och skönare för varje gång...
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Jag brukar dra ner den del av sjalen som går tvärs över ryggen en liten bit ner över bäckenet så att allt tyg inte ligger i midjehöjd. Fungerar rätt bra för mig och Hanna 7,3 kg.
Jag tycker att det är praktiskt att ha den här knytning färdig och ha sjalen på mig till nästa bärtillfälle.
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Tack för svar nu ska jag se om jag kan omsätta något av dem :D

Kram Pia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?