Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sicali
Jag undrar lite över Ella Roo wrap, eftersom den inte har avsmalnande ändar, hur blir då knuten? Blir den väldigt stor och klumpig? Om man väljer längden 4.6 m, går det att göra alla knytningarna då? Jag är 1,63 lång... Annars hur vet man vilken längd man ska ha? Sen en liten fråga som egentligen inte passar in, vilken Ella Roo har färger Jeri?
Användarens profilbild
Av diddeldi
i och med att tyget är ganska tunt så blir inte knuten så klumpig. du kan göra alla knytningar med 4,6, men eventuellt får du ha knuten på ryggen i x-omslut.
Användarens profilbild
Av Helen
eftersom sjalen i sig är tunn så blir knuten inte så stor.
Jag säljer i första hand största längden i Amazonas Antigua till de flesta som inte bara ska knyta ryggknytningar.
Eftersom sjalen är så pass tunn så är det lätt att sno undan ev överskott.

Ellaroo och Amaonas Antigua är i princip samma sjal.
Jeri har utgått tyvärr.
Av Sicali
Tack för alla svar... Tror jag ska prova en Ella Roo wrap iallafall... Jag undrar, är jeri också en Ella Roo wrap, har nämligen hittat en begagnad med den färgen... Hur ser den ut?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sicali skrev:Tack för alla svar... Tror jag ska prova en Ella Roo wrap iallafall... Jag undrar, är jeri också en Ella Roo wrap, har nämligen hittat en begagnad med den färgen... Hur ser den ut?
Om man googlar på "ella roo wrap jeri" så får man bla http://www.humanityinfantandherbal.com/ ... baby3.html som resultat, och där finns jeri på bild en bit ner på sidan ;-).
Av Petra
LaRae är min färg. Men jag skulle inte byta bort min ellaroo för något. Är djupt förälskad i den smidiga sjalen och den lilla knuten. Storken känns inte lika smidig och är ju varmare.
Användarens profilbild
Av frida
Håller med, jag har också en Larae och tycker så mycket om den. Men klart är de diagonalvävda skönare men det smidiga med ellaroo kommer de inte åt! Och knuten blir liten!
Av Sicali
Nu har min Ysabell kommit :D Den är underbar och jag är fullkommligt tokig i den. Men det står inte med nån knytinstruktion för framåtvänt, går inte det med Ella Roo?
Av Sicali
Men hur gör man den?
Av Sicali
tinaw skrev:http://www.sjalar.nu/smafolket/texter/knyt-buddha.htm
Tack så jättemycket för länken, tyvärr så har jag en liten som aldrig skulle acceptera att sitta så. Han gillar att ha fötterna fritt så han kan sparka lite med dem, dessutom är han rätt lång så det där hade blivit alldeles för hoptryckt för honom. Trodde buddah var lite som omslutet kryss fast frammåtvänt istället.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sicali skrev: Tack så jättemycket för länken, tyvärr så har jag en liten som aldrig skulle acceptera att sitta så. Han gillar att ha fötterna fritt så han kan sparka lite med dem, dessutom är han rätt lång så det där hade blivit alldeles för hoptryckt för honom. Trodde buddah var lite som omslutet kryss fast frammåtvänt istället.
tyvärr är det inte ergonomiskt bra (i någon sjal eller sele) att sitta så. det går att sätta barnet så ändå förstås, men de flesta fördelarna med att bära i sjal går ju förlorade.
Av Sicali
diddeldi skrev:
Sicali skrev: Tack så jättemycket för länken, tyvärr så har jag en liten som aldrig skulle acceptera att sitta så. Han gillar att ha fötterna fritt så han kan sparka lite med dem, dessutom är han rätt lång så det där hade blivit alldeles för hoptryckt för honom. Trodde buddah var lite som omslutet kryss fast frammåtvänt istället.
tyvärr är det inte ergonomiskt bra (i någon sjal eller sele) att sitta så. det går att sätta barnet så ändå förstås, men de flesta fördelarna med att bära i sjal går ju förlorade.
Hur menar du? Vilka fördelar går förlorade? Som jag ser det är det ju samma närhet oavsett om barnet sitter frammåt eller inåtvänt.
Av Sicali
Lin skrev:De ergonomiska fördelarna går förlorade om man bär framåtvänt. Barnet kommer längre ut från dig och det blir därför mycket tyngre att bära så. Dessutom sitter barnet inte ergonomiskt korrekt i ett framåtvänt x-omslut.
Men visst kan man bära så korta stunder i alla fall, så länge man orkar, om man trivs med det.
Jag trivs bäst att ha honom vänt mot mig, men när det gäller sjalbärandet känner jag att det är viktigt att rätta mig efter honom och han gillar inte när han inte ser någonting.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?