Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yvonn
vår kille gillar inte manducan, eller gör vi fel? han är 3 månader, 5.5kilo och lite över 60cm, det fungerar inte att använda insatsen, då blir han tvärsur. utan den känns selen för stor, som om att benen är för korta, och han kan inte se ut. ( han vill gärna se lite på världen innan han somnar, det är så det brukar fungera i sjalen iaf.) och han bara skriker. vi försöker och försöker men det slutar alltid med sjalen.
sitter han obekvämt på någotvis? ska vi vänta tills han växer i den bättre eller annat förslag? vi är i verkligt behov av den dels för ryggbärande, och dels för snabbbärande.
Användarens profilbild
Av Din mamma
När Sigvard var ungefär så stor var han också i ett jobbigt mellanläge, men det gick rätt fort, sen vips passade benen utanför. Jag har dragkedjan stängd när han är utan bebisinsatsen, då är det preciiiiis så att han kan kika över kanten. Ni kanske måste hålla ut i några veckor? Går det inte alls att krångla ut benen så att sitsen hamnar i knävecken?
Användarens profilbild
Av Din mamma
När jag tar upp honom i selen brukar jag först knäppa selen runt höfterna, sedan hålla Sigvard på magen och liksom maka benen så brett isär som går, med knäna utåt och vaderna neråt, lite längre upp än han är tänkt att sitta. Sedan drar jag upp panelen och släpper ner rumpan, gungar ner honom i rätt position liksom och drar lite i fötterna så att han hamnar där han ska vara. När han bara nästan var stor nog petade jag in kanterna längst ner lite så att de hamnade i hans knäveck. Är det till någon hjälp?
Användarens profilbild
Av yvonn
hm. jag hade honom en stund på magen nyss, gick sådär försökte peta in tyget vid knäna som du sa men jag tror att det kan göra ont på honom på vaderna, inbillar jag mig. hoppas att det bara handlar om att han ska växa i den.

ringsjalen ja, nä vi är ännu inte riktigt vänner, dels har jag inte lärt mig riktigt jag ska får till det, och dels vill han bara bli buren utomhus och då blir det långsjal, är inte trygg med ringsjalen så pass att jag vill ha den på affärn. Jag vill att det ska fungera nuuu. Behöver man köpa en lagom stor docka för att lära sig alla olika krångliga bärsätt??? fast å andra sidan somnade Frank när jag skulle träna att få upp honom på ryggen, mitt i knytningen.... :roll:
Användarens profilbild
Av yvonn
nu gick det bättre med manducan ( det hjälpte att få hjälp, bra att lägga upp honom på magen lite högre och få in positionen först)
han somnade på ryggen efter en stunds spanande på vår lilla promenad! såå skönt. men det det verkar som om han inte tycker det är helbekvämt ännu, så vi använder den nog lite försiktigt ett tag till!
Av Mammajenny
VI hade samma dilemma när lillkillen var 2-3 månader. Han verkade inte sitta bekvämt och benen var liksom för korta. Nu är han 4 månader och sitter som en kung i den!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?