Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rhea
Bah, nu är jag alldeles svettig!
Försökte just på mig en ryggsäck med sonen, 6 månader.
Vi fick avbryta, han vände på sig innan jag hann knyta klart.....

När han väl sitter där, och med även andra knytningar, så verkar han ju älska det! Igår satt han på ryggen och gosade i flera timmar utan att vilja ur.
Men själva knytandet!
På alla videos ser man lugna barn som bara sitter still och följer med.. Men jag vill ju se knytningar när (den glada) bebisen ställer sig på knäna när man försöker stoppa tyg under rumpan, eller kör elvispen när man försöker få armarna innan för tyget, och som till slut får tag i förälderns lugg och drar sig upp?

Om en timme kommer min nya ringsjal.... :eld:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Oftast gäller det mest bara att vara snabb, så man hinner knyta innan barnet lessnar. I början kan det vara bättre att knytningen blir gjord än att den blir snygg... ofta kan man justera i efterhand också.
Av surftrollet
:rofl: Ursäkta, jag bara känner igen problematiken.

Jaadu. Jag gav upp, körde med sele och försökte igen när han var lugnare på ryggen. ;)
Användarens profilbild
Av Rhea
Ja jag kanske får ge upp direkt när han är på bushumör, och bara ta ringsjalen direkt. (Min nya har fortfarande inte kommit *kikar ut genom fönstret*)

Men så skönt det var att bära på ryggen, vilken befrielse.
Han väger cirkus 9 kilo och mina 162cm orkar inte långtidsbära på magen längre..
Användarens profilbild
Av emellen
:lol: Det där har vi också kämpat med, men inte mer än en gång. :roll:
Användarens profilbild
Av Catti36
:rofl:

Jag vet precis hur du har det... Många gånger har jag funderat på varför inga knytfilmer på you tube börjar med att man tejpar fast sjalbarnets armar vid kroppen innan man sjalar upp barnet på ryggen... Men det känns inte så AP, förstås... Så jag har inte gjort det...

:lol:
Användarens profilbild
Av Rhea
Haha, ja jag har ju packningstejp hemma... :lol:
Kaanske inte så ap, nej.. ;)

Jag fick upp honom en stund efter jag skrivit inlägget!
Men jag ska banne mig be någon fota när han står på alla fyra på min rygg och skrattar...
Användarens profilbild
Av zingo
:hello: jag vet hur du menar :lol: Öva upp snabbhet genom att knyta upp en stor docka eller nalle!
Av doc
Problematiken känner jag igen. Har inga lösningar än. :?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?