Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tessie74r
Hej, är relativt ny sjalbärare och har nyss införskaffat mig en Mei Tai sjal som jag bär min 5 mån son i. Han älskar det. Nu undrar jag bara om det går att knyta Mei Tai sjalen så att han sitter framåt i den på min mage? Går det?
Tack på förhand. Tessie
Av Ponyo
Nej, det är inte meningen att man ska kunna det. Eftersom det är så dåligt för barnets rygg att sitta framåtvänd. Då är det bättre att knyta upp barnet på ryggen. Eller höften om man tycker det är enklare. Då ser de ut mycket bättre.
Av tessie74r
Tack jätte snälla för svaret. Då vet jag att ryggen är bättre. Men jag tror det får bli magen ett tag till innan jag bär honom på ryggen.......
Ha en skön dag
Av Ponyo
tessie74r skrev:Tack jätte snälla för svaret. Då vet jag att ryggen är bättre. Men jag tror det får bli magen ett tag till innan jag bär honom på ryggen.......
Ha en skön dag
Ja, det är lite läskigt att slänga upp sitt barn på ryggen i början :D
Skoj att ni gillar den.
Användarens profilbild
Av Nova
Det går att bära framåtvänd i Mei Tai även om det inte är optimalt.
För bebisen kan man göra det rätt sittbekvämt, men för bäraren känns det så mycket tyngre än att bära vanligt.
Dessutom blir det inte lika stadigt och man behöver stötta med en arm för säkerhetsskull tycker jag.
Jag har gjort det någon gång här hemma när bebisen varit nyfiken och inte velat bli buren inåt.
Numera (sedan 4,5 månads ålder) trivs han också på ryggen, vilket är så mycket bekvämare. :-D

Inte för några längre stunder alltså men visst går det:
http://kozycarrier.homestead.com/instru ... anchor_241
Av tessie74r
Tack Nova för hemside adressen du skickade med om de olika knytsätten för Mei Tai sjalen. Jag har själv försökt hitta sidor att kolla på men den här var ju jätte bra. Tack Tack
MVH Tessie mamma till Rasmus 5 månader
Användarens profilbild
Av Nova
:tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?