Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bani
Helt OT (jag kan inte ryggknyta alls jag) - det här var typ världens bästa foto! :lol: VIlken filur!

Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
Det är lättare att få till knytningen bra om du får honom att sitta "groda"; upp med knäna lite och ner med rumpan. (och som de andra skrev så ska ju sjalen vara under benen så de blir "fastlåsta", när man har brett ut "krysset").

Sjalträff är det bästa för att få hjälp! :D
Senast redigerad av Lydia den ons sep 12, 2007 23:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av verre
bani skrev:Helt OT (jag kan inte ryggknyta alls jag) - det här var typ världens bästa foto! :lol: VIlken filur!

Bild
TACK!!!!

ja, det blev lite roligt det kortet....
Användarens profilbild
Av verre
Lydia skrev:Det är lättare att få till knytningen bra om du får honom att sitta "groda"; upp med knäna lite och ner med rumpan. (och som de andra skrev så ska ju sjalen vara under benen så de blir "fastlåsta", efter att man har brett ut "krysset").

men hur ska han kunna sitta så på ryggen??, jag förstår inte.. ja, jag ska på fredag åka till mölndals öppna förskola och hoppas där på lite (eller snarare MYCKET) hjälp...
Användarens profilbild
Av Lydia
verre skrev:
Lydia skrev:Det är lättare att få till knytningen bra om du får honom att sitta "groda"; upp med knäna lite och ner med rumpan. (och som de andra skrev så ska ju sjalen vara under benen så de blir "fastlåsta", efter att man har brett ut "krysset").

men hur ska han kunna sitta så på ryggen??, jag förstår inte.. ja, jag ska på fredag åka till mölndals öppna förskola och hoppas där på lite (eller snarare MYCKET) hjälp...
Hur han kan sitta "groda" eller vad?
Användarens profilbild
Av Lydia
Den här bilden tycker jag visar hur de ska sitta med rumpan och knäna bra (lånar bild från exiteme, jag hoppas det är ok. Den låg under bilder här på sjalbarn, jag sökte på Ryggknyt).
Bild
(du får följa barnets ben med blicken och föreställa dig vart knäna sitter)
Användarens profilbild
Av verre
Lydia skrev: Hur han kan sitta "groda" eller vad?
ja just....

jag tror inte att jag kan få upp hans ben så.. eller är det för att jag gör fel som det inte går kanske..

sör idag näär jag provade så, om jag ska ta sjalen ÖVER hans ben så trycks de liksom ihop under honnom och då är det helt omöjligt att sedan få sjalen UNDER benen.. plus att han idag gled ner och det gjorde att "bälet" gled upp och han hade allt vid nacken..

jag ska prova imorgon igen och ta kort på det så ni får se..
Användarens profilbild
Av verre
Lydia skrev:Den här bilden tycker jag visar hur de ska sitta med rumpan och knäna bra (lånar bild från exiteme, jag hoppas det är ok. Den låg under bilder här på sjalbarn, jag sökte på Ryggknyt).
Bild
(du får följa barnets ben med blicken och föreställa dig vart knäna sitter)
nja men det blir liksom inte så.. hmmm hur ska jag förklara :hmm: jag kan inte förklara.. det är svårt att göra om det till ord, dessutom skrivna ord som ska kunna förstås...
Användarens profilbild
Av verre
ps den sjalen var snygg!! ds
Användarens profilbild
Av Lydia
verre skrev: nja men det blir liksom inte så.. hmmm hur ska jag förklara :hmm: jag kan inte förklara.. det är svårt att göra om det till ord, dessutom skrivna ord som ska kunna förstås...
:lol: Ja visst är det svårt att få till det bra i text.. Det är lättare IRL när man kan visa! (jag är inte bra på att knyta själv; har inte övat på länge, men jag kan se även om jag inte får till egna knytningar toppen).
Användarens profilbild
Av verre
om man tittar så ser man att sjalen går nästan runt rumpan och upp (hur ska jag säga) upp till magen eller ja, att han liksom sitter på krysset.. så kan jag inte få adrian till, kanske min sjal inte är bred nog *undra* det kanske är det som är felet..

ska mäta imorgon, men jag tror den är 55cm..
Användarens profilbild
Av Lydia
Jo det tror jag du borde kunna (kikade just på bilderna igen).

Alltså först ska sjalen (mitten på sjalen), över hans rygg, ta fram sjalen och gör en knut fram på "bröstet". Ta ena sjaländen över axeln (tex höger axel), och dra den diagonalt över hans rygg, utspritt så mkt det går (=från höger axel till hans vänstra ben). Under hans ben och sen fram till din midja (du kan knipa fast sjaländen mellan dina ben sålänge). Gör likadans (fast tvärtom :lol: ) med den andra sjaländen. Knyt antingen framme, eller om det blir massa tyg över så kan du dra den ett halvt eller ett helt varv till runt din midja (inte runt barnet).
Användarens profilbild
Av verre
Alltså först ska sjalen (mitten på sjalen), över hans rygg,
ja det tar jag
ta fram sjalen och gör en knut fram på "bröstet".
jaha det gör jag inte
Ta ena sjaländen över axeln (tex höger axel), och dra den diagonalt över hans rygg, utspritt så mkt det går (=från höger axel till hans vänstra ben).
ja det gör jag, fast det är svårt
Under hans ben och sen fram till din midja (du kan knipa fast sjaländen mellan dina ben sålänge). Gör likadans (fast tvärtom :lol: ) med den andra sjaländen.
nä det gör jag inte jag tar över hans ben
Knyt antingen framme, eller om det blir massa tyg över så kan du dra den ett halvt eller ett helt varv till runt din midja (inte runt barnet).
ja, där tar jag under hans ben och knyter bak
Användarens profilbild
Av verre
ska prova direkt efter frukost imorgon...
Användarens profilbild
Av Lydia
Man kan ju "bara snurra" fram istället för att gör en knut, men det är lättare att öva med knut tycker jag, då sitter liksom ungen fast bättre medans man krånglar med att ta sjalen över axlarna mm..
Ja huu vad svårt det är att få till det bra när man ska ta bak sjalen över barnets rygg :shock: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?