- sön maj 21, 2006 14:42
Men det är så himla olika, jag älskar tex ergon o kan bära hela dagar på magen och vissa klarar bara inte att bära på magen med den (eller gillar den inte alls)...och när jag bär på ryggen bär jag gärna så långt ner som det blir med ergon, bär jag högre upp klarar jag inte ens en halvtimme då bränner det i hela ryggen. Jag kunde bära betydligt längre än jag nån gång gjort med gåsen på ryggen i går men med tex hoppizen funkar det inte. Med MT funkade det klockrent o bättre än nåt annat på jackan o med tjock vinteroverall och han kändes lätt som en bomullstuss medans jag inte kunde bära inne med mindre kläder med samma MT. Vissa kan bära länge med ringsjalen och jag kan knappt bära till mjölkdisken o till kassan i affären... Vissa gillar inte att bära på magen och jag kan tex inte bära på ryggen för jag får verkligen ONT medans andra skulle kunna gå jordens längsta fjällpromenad med barnet på ryggen. Det går inte att säga "köp den här, den är bäst" jag säger alltid att folk måste testa o känna vad dom tycker känns bäst själva.. Jag tycker att MT var krånglig med sina långa band medans andra tycker den är snabb o enkel. Jag vill ändå ha en trots att jag inte var så jättekompis med den då jag provade
och jag har ändå sagt till flera kompisar att testa trots att jag inte gillar den själv, nån annan kanske gör det =)

Mamma till fyra stora barn -91, -93, -96, -04 och en liten sladdis född 25 dec 2013