Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av IEDN
disavi skrev:
IED skrev:
disavi skrev:
IED skrev:Man kan ju knyta så med en lång sjal oxå om man inte vill köpa en kanga. Jag tycker det är smidigt när jag städar.
faast, jag vill nog köpa kanga.. :wink:

Jag förstår dig, funderar starkt på att göra det samma eftersom det är en smidig och snabb knytning men så länge fungerar min långsjal bra :)
var köper jag kanga? vet du det?
Om jag kommer ihåg rätt så finns det på http://www.watatu.se.
Användarens profilbild
Av disavi
IED skrev:
disavi skrev:
IED skrev:
disavi skrev:
IED skrev:Man kan ju knyta så med en lång sjal oxå om man inte vill köpa en kanga. Jag tycker det är smidigt när jag städar.
faast, jag vill nog köpa kanga.. :wink:

Jag förstår dig, funderar starkt på att göra det samma eftersom det är en smidig och snabb knytning men så länge fungerar min långsjal bra :)
var köper jag kanga? vet du det?
Om jag kommer ihåg rätt så finns det på http://www.watatu.se.
:vågen:
Av Emmiez
Juliusdotter skrev:Såg en filsnutt där kvinnan använde en handduk till den knytningen, hon visade även hur man kunde använda ett par byxor som bärdon.
jag har tänkt på handduk, men jag är för stor eller så är alla handdukar för små :roll:
Av Emmiez
hur ska jag få till det med en långsjal? :hmm:
det blir ju hur mycket tyg som helst över då.. var gör jag av det?
Av IEDN
Emmiez skrev:

Jag använder mig utav en sjal på 4,5 m och knyter på samma sätt som detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=YblI_LLB7j0 men under barnets ben.
Av Emmiez
IED skrev:
Emmiez skrev:

Jag använder mig utav en sjal på 4,5 m och knyter på samma sätt som detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=YblI_LLB7j0 men under barnets ben.
:vågen: det måste testas.
Av Jinxan
IED skrev:
Emmiez skrev:

vad smart :tumup:
Det måste jag prova!
Användarens profilbild
Av disavi
JinxLinda skrev:
IED skrev:
Emmiez skrev:

Det måste jag prova!
oj vad fort hon pratar.. och tjejen som visar står ju åt fel håll hela tiden.. :roll: men jag tror jag fatta hur hon gjorde ändå.. :)
Av Jinxan
disavi skrev:
JinxLinda skrev:
IED skrev:
Emmiez skrev:

Det måste jag prova!
oj vad fort hon pratar.. och tjejen som visar står ju åt fel håll hela tiden.. :roll: men jag tror jag fatta hur hon gjorde ändå.. :)
Jag hade inget ljud på, kollade bara på filmen. Ska titta lite noggrannare idag och sen prova :tumup:
Av Jinxan
Jag provade den där. typ. Fast jag gjorde bara en knut fram, för jag skulle bara prova en snabbis. Den var faktiskt rätt skön, tryckte endel över bröstkorgen men efter en liten stund vande jag mig. Zach var inte riktigt nöjd, men det kan vara för att han inte ville vara i sjalen riktigt.

Bild kommer sen ;) :tumup:
Av IEDN
JinxLinda skrev:Bild
Lite dålig bild, men håll till godo. Nästa gång ska jag prova knyta lite annorlunda
:tumup:
Ett tips är att du tänker på att hans armhålor ska vara i jämnhöjd med dina så minskar trycket på bröstkorgen och se till att det är tajt. Då kunde jag bära min son i flera timmar när jag behövde, nu har vi tyvärr fått lägga bärandet på is tills bebisen kommit.
Av Jinxan
IED skrev:
JinxLinda skrev:[img]bild[/img]
Lite dålig bild, men håll till godo. Nästa gång ska jag prova knyta lite annorlunda
Ett tips är att du tänker på att hans armhålor ska vara i jämnhöjd med dina så minskar trycket på bröstkorgen och se till att det är tajt. Då kunde jag bära min son i flera timmar när jag behövde, nu har vi tyvärr fått lägga bärandet på is tills bebisen kommit.
Tack för tipset, det ska jag prova nästa gång.
Den här gången hann han glida ner så mycket medan jag knöt, hade inte riktigt tiden att flytta upp honom igen.
Av IEDN
JinxLinda skrev:
IED skrev:
JinxLinda skrev:[img]bild[/img]
Tack för tipset, det ska jag prova nästa gång.
Den här gången hann han glida ner så mycket medan jag knöt, hade inte riktigt tiden att flytta upp honom igen.

Japp det stämmer, det är nackdelen med torsoknytning att man måste stå framåtböjd för att de inte ska glida ner för mycket, jag brukar sätta D högre upp på ryggen så det inte gör så mycket om han glider lite granna och alltid ha en hand på hans rumpa tills jag knytit klart. Sedan hjälper det ju om de är med på noterna och vill sitta i sjalen :)
Nej nu är det bäst att jag går och kolla till mina huliganer innan de river lekrummet fullständigt :lol:
Av Emmiez
ja försökte knyta, det gick inte alls, amanda ville inte vara med.
hon va trött, men ville inte sova då kan man INTE sitta i sjalen nej nej inte alls, då kanske man somnar :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?