Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
acire-74 skrev:Kollade filmen på you tube och undrar om det e en korrekt knytning när man bär på ryggen? (är ju ny på detta)
Annars undrar jag var man kan hitta sånna filmer om alternativa knytningar, både till spädbarn o större barn, och både på min mage o rygg?

(oj kapade jag tråden nu Kerstin H :oops: )
Japp det är en korrekt knytning för ryggbärning. Heter ryggsäck! KOlla på knytningar här på sidan för en bra bildserie :D
Angående filmer, sök på Youtube eller fråga här på forumet, det finns säkert många här som har länkar till bra filmer.
Av anna m
Kristina skrev:Det var därför jag hellre gjorde omslutet på ryggen, det blev mindre spretigt för benen då. Ryggsäck funkar bra däremot när dom vuxit till sig lite. :)
Man kan när de är så små lägga tyget bara över knävecken. Man behöver inte korsa sjalen under rumpan.
Användarens profilbild
Av KerstinH
Kristina skrev:Det var därför jag hellre gjorde omslutet på ryggen, det blev mindre spretigt för benen då. Ryggsäck funkar bra däremot när dom vuxit till sig lite. :)
Hmmm ja, tänkte att det här var omslutet, men när jag tänker efter så var det ju klart inte det. :lol: Det såg ju helt sjukt ut med benen ju. :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker det är läskigt med så små på ryggen, men egentligen går det ju bra. det är mest att jag vill ha mer kontakt med en liten bebis. fast det är ju helt klart mer praktiskt med dem på ryggen.
Av JoJsMamma
Jag har Leo på ryggen (stor sjumånaders) rätt ofta, av praktiska skäl, som när mamma måste städa eller laga mat eller liknande självupptagna hobbies :wink:

Och när jag lämnar tjejerna på dagis. Det är rätt knöligt med stor bebis på magen, 15 kg treåring i vagn och 18 kg fyraåring på ståbräda... :roll:
Av Emmiez
ja skulle inte våga ha amanda på ryggen ännu :roll:
får nog vänta några månader till eller nåt.
Användarens profilbild
Av korell
B är 5 mån. henne har jag istort sett alltid på ryggen numera. Började lite smått när hon var nästan 3 mån.
Nu funkar sele, och det är nästan uteslutande det jag bär med.
Annars kör jag omslutet med sjal. Då lägger jag henne mitt på sjalen, tar tag i i båda sjaländarna med en hand (tight intill hennes kropp o hon har böjda ben så hon inte kan glida ur) tar andra handen under "paketet" och hissar henne över ena axeln upp på ryggen. det känner jag är det smidigaste sättet med en liten bebis.
Användarens profilbild
Av frida
korell skrev:. Då lägger jag henne mitt på sjalen, tar tag i i båda sjaländarna med en hand (tight intill hennes kropp o hon har böjda ben så hon inte kan glida ur) tar andra handen under "paketet" och hissar henne över ena axeln upp på ryggen. det känner jag är det smidigaste sättet med en liten bebis.
:iagree:
Om det känns för svårt med sjalen tycker jag du ska prova med MT, man får "ryggvana" och vet att barnet sitter där det ska. Men om ditt barn är den samarbetande (dvs ganska stilla :wink:) typen, kämpa på! När man fått till det på ryggen med sjal är det kanon :D
Av anpa
Lånar tråden lite.. Min kille är 6 veckor och rätt så tung. Om jag vill prova bära på ryggen, vilken sjal/sele är bäst? Jag har en Sino, en Mei Tai och en Patapum? Kan man bära på ryggen med Sinon? Ska kolla in alla bärinstruktionsvideor, men eftersom nån av er hade burit från 6 veckor tänkte jag att jag kunde få lite tips av er ;-).
Användarens profilbild
Av korell
anpa skrev:Lånar tråden lite.. Min kille är 6 veckor och rätt så tung. Om jag vill prova bära på ryggen, vilken sjal/sele är bäst? Jag har en Sino, en Mei Tai och en Patapum? Kan man bära på ryggen med Sinon? Ska kolla in alla bärinstruktionsvideor, men eftersom nån av er hade burit från 6 veckor tänkte jag att jag kunde få lite tips av er ;-).
det funkar med sinon, men den är ganska smal, så det är lite svårt att få till tycker jag. Jag skulle helt klart pröva med MT´n först för att få ryggvana spm ngn skrev. Patapumen är ju ganska smal, så prova med den också du och se hur det funkar. Men MT!, det är mitt bästa tips :)
Användarens profilbild
Av jag71
Apelsin skrev:
anpa skrev:Lånar tråden lite.. Min kille är 6 veckor och rätt så tung. Om jag vill prova bära på ryggen, vilken sjal/sele är bäst? Jag har en Sino, en Mei Tai och en Patapum? Kan man bära på ryggen med Sinon? Ska kolla in alla bärinstruktionsvideor, men eftersom nån av er hade burit från 6 veckor tänkte jag att jag kunde få lite tips av er ;-).
Inte sinon, säger jag då. Jag ahr provat em sinon det är jättesvårt eftersom den är elastisk och den är så smal. Jag ahde tagit MT eller sele om man har det att välja på.
Att knyta med en elastisk på ryggen får amn vara rätt suktig för
Håller med Apelsin. Inte sinon
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Jag kollade filmen och testade på min dotter och det funkade jättebra men hon är ju 13 månader, jag tror benen behöver växa till sig lite som nån sa.
Av Laurentia
Jag tänkte precis ställa samma fråga själv! Hittills har jag bara burit min fyra-månaders på magen, men har nu övat ryggknytningar med storasyster (2 år) för att lära mig.

Jag passar på att låna tråden för att komplettera med ytterligare en fråga:
Är det någon som bär små barn på ryggen utomhus redan nu i februari? Det känns som att jackan skulle vara i vägen för närheten. Lite otryggt för en liten bebis, kanske?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?