Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Korp
Käthe skrev:passar på att fråga Korp en annan sak: om du har små smala axlar, tycker du verkligen att Ergo sitter bra på dig då? Jag har väl inte så jättesmala axlar men ganska, och jag fick lov att lämna tillbaka min Ergo för att den satt så illa, jag skaffade en beco och den tycker jag mer om i axelpartiet. Blir bara så fundersam över allt det här med passform...
När jag skaffade Ergon hade jag bara burit med Babybjörn innan, och då tyckte jag det var helskönt. :)

Nu tycker jag ju det är skönare med sjal, även om jag har svårt att få till ryggknyt. Jag funderar faktiskt lite på en Beco... När jag bär med Ergon har jag spännet mellan axelbanden jättehögt, då är det ganska ok.

:blahblah: Men kort sagt: nej, Ergon sitter inte jättebra på mig.
Av Käthe
Ha! Med sjalen dubbel blir livet lättare! Allt känns fast, bekvämt och stabilt. Tack för alla tips!
Användarens profilbild
Av Sarai
Apelsin skrev:bredden kommer du behöva i feramtiden, tyckte knappt att trkåsjalen räckte till n'är han var 2 månader på bredden.
Instämmer, framförallt till ryggknyt när det blir så dags. Det är lättare att se till att det blir ordentligt med tyg under knäna med en bred sjal.

När jag knöt vävd på magen till pyttebebis brukade jag rulla övre fållen innan jag satte barnet i smokingbältet. (Tips från Hoppediz instruktion.) Då blir det lite extra stöd för huvudet, och inte så mycket tyg.

I övrigt vill jag rekommendera Apelsins variant över axlarna!
Av Käthe
Menar ni att man inte ska hålla i barnet alls när han sitter i smokingbältet? Blir det mer kraft när man drar med båda händerna? Och hur ska man rulla kanten när man redan svept sjalen runt sig? Jag måste öva mer, det är helt klart, men nu när jag lägger den dubbelt och bara bär på magen så funkar det faktiskt jättebra. men jag ska helt klart låta bli att klippa i sjalen, det fattar jag nu!
Användarens profilbild
Av Sarai
Tja, allt det där är finlir.. Funkar det bra, så kör på!

Men..
Ja när barnet sitter bra i smokingbältet kan du flytta händerna (givetvis inte samtidigt, håll hela tiden en arm runt barnet) så att du har en sjalända i varje hand. Då kan du släppa barnet, så länge sjalen är sträckt sitter han kvar, och dra till ordentligt uppåt.

Rulla övre kanten av smokingbältet gör jag innan jag sätter i barnet, men efter att jag dragit den runt magen och i kors över ryggen.
Av Käthe
Mycket bra beskrivning.Tack!
Av Käthe
jag har en bb-slen med en alldeles utmärkt instruktionsbok, men ändå tycks jag behöva tips från medsystrar. Och det får jag ju också!
Användarens profilbild
Av Sarai
Kul att kunna vara till hjälp. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?