Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av verre
men tyget som är tvärs över på slutet, är det bara att du fick tyg över som du drog ett extra varv?
nja, jag vet inte var det kommer ifrån :oops:
Användarens profilbild
Av verre
annelie skrev:hur gjorde du den översta bältet?
ingen aning... :o
Användarens profilbild
Av verre
kanske att jag gjorde ett "hopprep" extra, men jag undrar om sjalen är tillräckligt lång för det...

hmm jag vet verkligen inte var den sista kommer ifrån...
Användarens profilbild
Av diddeldi
verre skrev:kanske att jag gjorde ett "hopprep" extra, men jag undrar om sjalen är tillräckligt lång för det...

hmm jag vet verkligen inte var den sista kommer ifrån...
ok, men då måste det vara där felet ligger. prova att knyta igen nån gång när barnet är på bra humör och ta nya kort, så får vi se om det funkar bättre eller om vi kan hjälpa till mer :D
Användarens profilbild
Av svas
Hej! Jag tycker också du ska försöka träffa någon irl för att få hjälp. Jag håller själv på att lära mig att knyta på ryggen. Jag fick hjälp på en sjalträff och lärde mig själva grunden. Mitt barn ligger inte heller direkt still när jag ska knyta. Än så länge får jag oftast hjälp av min sambo att knyta. Men jag har försökt några gånger ståendes i sängen. Hur som helst är väl det allra viktigaste att du förstår exakt hur tyget ska dras, sedan får man lära sig finliret (få tyget ordentligt åtdraget och fint sträckt etc.) efter hand. Lycka till!
Användarens profilbild
Av diddeldi
förresten, prova ansos instruktion istället (den på sjalbarns förstasida), den är lättare att följa och det blir lättare om man korsar/knyter över bröstet än om man bara tar den runt axlarna.
Användarens profilbild
Av verre
ja, jag ska "efterlysa" någon som kan hjälpa mig...

för detta verkar lite farligt.. tänk om jag gått ut (som jag tänkt göra) och han hade störtat ner i backen.. huuuuaaa!!!!

men skamm den som ger sig....

tack för era svar och tankar och hjälp...
Användarens profilbild
Av verre
fast jag tycker det är lite obekvämt att ha sjalen i kors över brösten, iof har jag ju inte fått till den knytningen heller så jag kanske inte kan säga så innan den och Adrian sitter som de ska..

men jag ska prova igen.. och igen, med alla olika knytningar till jag får till det skönt, snyggt och bekvämt...
Användarens profilbild
Av diddeldi
verre skrev:fast jag tycker det är lite obekvämt att ha sjalen i kors över brösten, iof har jag ju inte fått till den knytningen heller så jag kanske inte kan säga så innan den och Adrian sitter som de ska..

men jag ska prova igen.. och igen, med alla olika knytningar till jag får till det skönt, snyggt och bekvämt...
fast det är också en träningsfråga :D . hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig!
Användarens profilbild
Av Kristina
Nån kanske redan har skrivit det här, men det ser iaf ut som att du inte har korsat sjaltyget under hans ben utan bara korsat det över hans rygg/rumpa. Det var därför han kunde glida ut. När du svingar över tyget och brer ut det över ryggen på honom ska du sen föra det under hans rumpa och benet på motsatta sidan den axel tyget ligger på. Så att det ligger snett över ryggen/rumpan på honom, sen under benet och fram mot din mage. Samma sak på andra sidan. Förstår du då?
Användarens profilbild
Av verre
jo, men jag tror att jag gjorde så... tror jag...
Användarens profilbild
Av verre
men NU tror jag att jag kom på något...

jag tror att jag la sjalen över ryggen på A. stog på den ena änden och gjorde en ögla av den andra och svingade över den över hans rygg ner under motsatt ben och fram till min mage Men den andra änden la jag INTE över axeln och gjorde ögla utan jag fick nog den under armhålan gjorde en ögla och stack i armen svingade över den över A´s rygg och ner under hans andra ben och fram på magen,,, det var nog så det andra "bältet" kom till.. men hur han då ändå kunde glida ur fattar jag inte då förståss... hmmm...

men jag ska alltså inte då göra en ögla?
utan ta sjalen över A´s rygg över min axel över A´s rygg ner under motsatt ben och fram och samma på andra sidan och korsa fram och underhans ben och knyta en knut??

nääää jga behöver ha hjälp.. även att jag kollar på bilderna så får jag inte ihop det i huvudet...
Senast redigerad av verre den tis sep 11, 2007 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kristina
Iiih, nu får du mig alldeles snurrig! ;) Ta dig iväg på sjalträff istället så fixar ni det! Mycket lättare att instruera på riktigt! :)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
verre skrev:fast jag tycker det är lite obekvämt att ha sjalen i kors över brösten, iof har jag ju inte fått till den knytningen heller så jag kanske inte kan säga så innan den och Adrian sitter som de ska..

Fast knuten tycker jag är ovärderlig i träningssyfte. Det är ju i princip samma knytning med/utan den så träna med så kan du ju knyta utan sen när du vet att det sitter så han inte kan glida ur.
Användarens profilbild
Av verre
jag provade idag igen, men jag får inte upp armarna så högt att jag kan bre ut sjalen och när jag ska få sjalen över hans ben så räcker det liksom inte till och han får sjalen över vaderna och då kan jag inte få sjalen under benen för att då göra knut fram..

jag försökte flera ggr och måna av gångerna så åkte sjalen som jag lägger över hans rygg upp, så den låg som en korv vid hans nacke... och då får jag inte ner den igen..

jag har provat att lägga A på ryggen och sedan sjalen och jag har provat att lägga A på sängen PÅ sjalen och lyfta upp "paketet" men det går inte...

jag ska åka till öppna förskolan på fredag...

det slog mig förut idag att jag ALDRIG sett någon som bär i sjal på ryggen och att jag bara har sett en som har burit på magen, men inte så att jag kunnat titta på själva knytningen.. så jag kanske gör helt fel, utan att veta om det...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?