Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna m
3-barns mor skrev:
anna m skrev:Knyt rygsäck istället så är är ni av med alla problem :) Fast ni kan ju ha en trevlig sjalträff ändå.
Har i och för sig inte provat ryggsäck, så jag ska inte säga att jag föredrar omslutet. Men jag är himla förtjust i omslutet!!

Knyter du ryggsäck med rebozon - har hört att en del tycker den skär in då :mitvit: Borde väl prova själv, både med rebozon och med hoppen.
Jag har sålt mina rebozos eftersom jag tyckte de skar in. Som sommarsjalar har jag en gauze eller mina två supersnygga girasolsjalar. De skär inte in.
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
anna m skrev:
3-barns mor skrev:
anna m skrev:Knyt rygsäck istället så är är ni av med alla problem :) Fast ni kan ju ha en trevlig sjalträff ändå.
Har i och för sig inte provat ryggsäck, så jag ska inte säga att jag föredrar omslutet. Men jag är himla förtjust i omslutet!!

Knyter du ryggsäck med rebozon - har hört att en del tycker den skär in då :mitvit: Borde väl prova själv, både med rebozon och med hoppen.
Jag har sålt mina rebozos eftersom jag tyckte de skar in. Som sommarsjalar har jag en gauze eller mina två supersnygga girasolsjalar. De skär inte in.
Men jag tycker rebozona är underbara till omslutet både fram och bak. :loving:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
McMorrigan skrev:Har du/ni provat att ha tyget på plats när ni "svingar upp barnet? Eller hur gör ni?
Jag tycker barn och tyg lättast hamnar rätt om man liksom hänger tyget i nacken på knodden innan man hivar upp honom/henne.....Förstår ni hur jag menar? :hmm: :D
Jag lägger tyget över axlarna och ryggen på barnet så att det ska finnas på plats, men det ramlar ner, eller hur jag ska förklara.
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Nu har jag provat igen. Passade på medan den största och den minsta (det är tvillingpojkden det :wink: ) sover. Alice verkar sjalsugen...

Jag lägger alltså tyget över barnets axlar, svingar upp henne på ryggen och då är tyget bra, men sedan när jag ska ta det under mina armar, så drar jag på något sätt ner det på barnets rygg och vips när allt är färdigknytet så sitter tyget i barnets svank. Och jag behöver väl inte berätta hur svajigt det blir med en 10-månaders. :lol:
Användarens profilbild
Av bright
har du testat ryggsäcken oxå??
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Nej, tänkte göra det istället, men då tyckte Alice att det var nog testat och började låta och vifta osv så det var inte läge... :lol:
Användarens profilbild
Av bright
jag har fotat min ryggsäck....
Bild
Av anna m
bright skrev:jag har fotat min ryggsäck....
Bild
Jättefint. Sen när bebin blir tyngre blir du tvungen att korsa sjalen mellan benen. Men än så länge funkar det så där.
Användarens profilbild
Av bright
anna m skrev: Jättefint. Sen när bebin blir tyngre blir du tvungen att korsa sjalen mellan benen. Men än så länge funkar det så där.
...vad glad jag blir att det blev rätt!! hurra :vågen:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
bright skrev:
anna m skrev: Jättefint. Sen när bebin blir tyngre blir du tvungen att korsa sjalen mellan benen. Men än så länge funkar det så där.
...vad glad jag blir att det blev rätt!! hurra :vågen:
Vad bra att du fått till det. :D

Och så lite tips till mig då... Här är mitt problem igen:
3-barns mor skrev:Nu har jag provat igen. Passade på medan den största och den minsta (det är tvillingpojkden det :wink: ) sover. Alice verkar sjalsugen...

Jag lägger alltså tyget över barnets axlar, svingar upp henne på ryggen och då är tyget bra, men sedan när jag ska ta det under mina armar, så drar jag på något sätt ner det på barnets rygg och vips när allt är färdigknytet så sitter tyget i barnets svank. Och jag behöver väl inte berätta hur svajigt det blir med en 10-månaders. :lol:
Av anna m
[quote="3-barns mor
3-barns mor skrev:Nu har jag provat igen. Passade på medan den största och den minsta (det är tvillingpojkden det :wink: ) sover. Alice verkar sjalsugen...

Jag har inga råd att ge eftersom jag tycker omslut på ryggen är för besvärligt och jag är lat till min natur :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?