Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av johpar
Jag hade nybörjartur och lyckades med första försöket så jag visste att det gick när det sen inte gick så bra :lol: Sen gick det inte så bra på ett par veckor men vi försökte nästan varje dag.

Nu lyckas jag nästan varje gång så han sover på ryggen 1-3 ggr/dag. Fortsätt öva och gärna framför en spegel så kommer det att gå till slut.

Jag tycker det svåraste är att få fast huvudet när han somnat så oftast får storasyster hjälpa till annars tar jag hjälp av ett stort skohorn :roll:
Senast redigerad av johpar den ons jul 12, 2006 08:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok jag verkar i alla fall inte vara den enda som får kämpa :P Jag har nu (efter ett par gångers knytande till) lyckats få till det på något vis (fast vissa gånger skulle definitivt platsa i fulaste knytningarna-tråden..haha :lol: ).

Det svåraste tycker jag är att breda ut tyget som ska vara "krysset". Dessutom har allting en tendens att hamna för lågt ner på ryggen på henne, smokingbältet i hennes midjehöjd och krysset utanför hennes kropp så att säga, så det känns osäkert om hon lutar sig bakåt :roll:
Några tips mot det??

Ryggsäck har vi också börjat testa, det var ju enklare, men får inte till det heller perfekt än :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag lyckades inte förrän atlas började samarbeta någorlunda (läs: inte motarbeta med full kraft) :wink: . men när han väl tyckte att det var okej så lärde jag mig på bara några gånger. men då hade jag lärt mig alla tricks i teorin redan innan :wink:

om jag bara får tummen ur så kommer det upp knytinstruktioner på vår sida snart :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bild

:vågen: :vågen: :vågen: '

Såhär bra går det när man varit på sjalträff och fått lite hjälp!! Knöt alltså detta själv!! :lol:

(sonen tog kortet :wink:
Användarens profilbild
Av Eld77
Kalas!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men wow vilken kalasknytning!!
Användarens profilbild
Av aspen
får jag fråga hur ni får behålla armarna i sjalen? Min olivia tar ut armatrna hur bra jag än knyter tycker jag.
Användarens profilbild
Av annalys
annelie skrev:får jag fråga hur ni får behålla armarna i sjalen? Min olivia tar ut armatrna hur bra jag än knyter tycker jag.
:iagree:
Blir alltid så förvånad när jag ser bilder på barn (iallafall äldre än sådär nio månader) som har armarna i sjalen, David vägrar.

Angående omslutet rygg fick jag till det hyfsat förra veckan när jag hade hjälp att bre ut krysset. Om mina armar var riktade bakåt istället för framåt skulle det säkert vara lättare. Och om David var lite mer medgörlig, men Diddeldi ger mig hopp om att det kan ändras. Knut på bröstet har jag helt hoppat över, kan inte föreställa mig att David skulle orka vänta på det, utan jag knyter så snabbt som möjligt så jag kan börja promenera omkring.

Nej här blir det ryggsäck, men jag kanske ska öva lite mer omslut nu på semestern.
Användarens profilbild
Av lotte
Jag lyckades så in i h-e-e första gången! Det var dessutom den första knytningen jag gjorde, så för min del kändes den ur-rätt. Det är säkert därför jag också föll för sjalar överhuvudtaget.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag håller med om att det tar tid att lära sig! Jag lyckades inte alls förrän jag fick tips om en "extraknut" fram på bröstet innan man gör själva omslutet. Den fanns inte med i min instruktion (har en hoppediz), men jag vet att andra har den i andra instruktioner.

I varje fall, sen jag lärde mig det, så gick det galant. Och nu kan jag stoppa lillan på ryggen lätt som en plätt, gärna från att hon står med sjalen om ryggen och jag langar upp henne på ryggen. Fast hon är ju rätt stor förstås (nästan 22 månader).

Armar innanför sjalen har vi nog bara haft en gång, då hon somnade så fort att hon inte hann ta ut dem *s*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?