[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
Är du en göteborgare? - Sida 2 - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är du en Göteborgare?

Användarens profilbild
Av Elin G
Kotten skrev:Fast på bilden är det väl utbrett va? Annars fattar inte jag vad som menas med "korvar". :hmm:
Näe, på bilden är det korvar (krysset, alltså), sen brer man ut krysset.
Användarens profilbild
Av Kotten
Aha! Tack. :)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hmm jag är nog göteborgare ibland isåfall.
För jag knyter med korvar ibland å ibland brer jag ut tyget...
Användarens profilbild
Av Linnea
jag fattar inte :hmm: korvar??
Användarens profilbild
Av annalys
Frida med Mea skrev:
Linnea skrev:jag fattar inte :hmm: korvar??
När du knyter är då krysset som två korvar elelr brer du ut det med en gång, så när du knyter knuten så är det typ det sista du gör, elelr drar du ut kryss det sista du gör.
Var det mer förståligt? :hmm:
öööh nää :hmm:
Var det hur man gör när man knyter, eller hur det är när man knutit färdigt som är frågan? För även om man knyter med korvar kan man ju bre ut det sen.

Jag svarade hur min slutknytning är (korvfri nuförtiden). Fast iofs knyter jag ganska utbrett också. :hmm:

Men i sommmar när det blir riktigt varmt blir jag kanske Göteborgare, och låter det vara korvar (utan att bre ut).
Användarens profilbild
Av Eld77
Hoppsan hejsan, och jag som trodde jag var Uppsaling. :)
Jag knyter med korvar som jag sen brer ut. Fast bara på magen, vid ryggomslut brer jag ut dem på en gång.
Användarens profilbild
Av amöba
Eeeh, jag är nog något slags variant på Göteborgare då. Brukar inte lägga korvarna brevid barnet som på bilden utan över barnets rygg. Sen brer jag ut dem. Gör så för att lättare få mer tyg korsat så blir det både stadigare, snyggare och kläderna knölar sig mindre. Fast man kan behöva eftersträcka kanterna... Eller är jag riktig Göteborgare, Frida?!? Fast nä, det blir jag aldrig ;)
Användarens profilbild
Av Sarai
Fru Längtan skrev:Jag är Göteborgare enligt det här men annars... nej det kommer jag aldrig bli.
Inte jag heller! Korvarna gör jag för att de gör så i Hoppediz-häftet och det är därifrån jag lärde mig knytningen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag måste ju också säga att jag aldrig kommer att bli någon riktig göteborgare. jag är halmstadbo i själ och hjärta 8)

men knyter som en göteborgare gör jag :wink:
Användarens profilbild
Av Anna
Det är med lite vemod jag kryssar för "Nej, sprider ut tyget och är därmed ingen Göteborgare" men så är det. Jag sprider ut! Men vi är ett gött sjalargäng här i Luleå också (och vi kör finfina andra sjalar och första hoppizen i gemenskapen var faktiskt ganska sen hit)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Man lär sig något nytt varje dag!
Jag hade faktistk ingen aning om att jag var göteborgare, utan trodde att jag var norrlänning ut i fingerspetsarna :hmm:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag måste ju svara jag med. Men jag korvar till hälften. Korvar det uppe på mina axlar och drar ut det över ryggen ganska mycket när jag korsar och sen sprider jag ut det när det är klart.

Så jag måste bli en halv Göteborgare isåfall.
Användarens profilbild
Av mian
Korvar var det här, trots att jag är född i Malmö, uppvuxen i Borlänge och bosatt i Sthlm :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu har jag knytit utan korvar, men då blir det jättelöst.... Hur gör ni icke-korvare för att få det tight och bra???

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?