Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Jaha, vad bra. Den här tråden svarade nog på ungefär de frågor jag hade. Får öva hemma ikväll. En till undran bara: Hur lång sjal behövs? Min 3.6 Dublin räcker till x-omslut rygg på nätten, behövs det mer eller mindre till en omsluten tibetan?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annalys skrev:Jaha, vad bra. Den här tråden svarade nog på ungefär de frågor jag hade. Får öva hemma ikväll. En till undran bara: Hur lång sjal behövs? Min 3.6 Dublin räcker till x-omslut rygg på nätten, behövs det mer eller mindre till en omsluten tibetan?
Min bebina räcker precis till det här, och den kan jag knyta x-omslut med. (Och då när jag knyter på ryggen har jag ganska långa svansar..) så jag tror att du behöver en längre.
Användarens profilbild
Av annalys
Frida med Mea skrev:
annalys skrev:Jaha, vad bra. Den här tråden svarade nog på ungefär de frågor jag hade. Får öva hemma ikväll. En till undran bara: Hur lång sjal behövs? Min 3.6 Dublin räcker till x-omslut rygg på nätten, behövs det mer eller mindre till en omsluten tibetan?
Tror att du behöver en längre till omsluten tibe.
Har testat nu, svaret var faktiskt att den räckte. Det blev inte mycket över, men det gick. Kan tänkas att det blir värre som nytvättad, den är nog lite uttöjd nu.

Så då behöver jag nog ingen mer sjal :?

Och jag tyckte det blev ganska bra, lite trixigt att få sjalen över axlarna, men sedan satt han någorlunda. En knytning med potential, om jag får till det lite bättre. Jag skulle behöva dra åt kanterna bättre, men jag vågar inte riskera Davids tålamod, så det blir lite sådär, och det är svårt att efterjustera. Men träning ger färdighet!
Användarens profilbild
Av frida
Jag svingade M på ryggen, vä sjalände mellan knäna, vä hand håller M, hö sjalkant närmast halsen mellan tänderna, hö hand tar sjal bakom ryggen till vä hand, hö hand håller M tills vä hand har fått sjalen under Ms ben, justering av sjal med båda händer då M iaf har ett halvt kors som håller honom vilket funkar. Sen samma med andra sidan.
Men för oss skiter det sig när jag vill få in hans armar. Den gulliga bebisen förvandlas till en fäktare som INTE vill ha fast armarna! Så sitter han där och svajar sen :evil:
Användarens profilbild
Av frida
Har ärligt funderat på kardborre :D (men trist att ha fastsytt på sjalen) Skulle vara bra om man fick smokingbälter att stanna uppe på hans rygg, för när jag kan spänna det sitter han bra (dvs när han inte har svajat ner tyget till höften) Idag provade jag att stoppa ner sjalen i halslinningen på hans tröja, men den åkte ur förståss
Men Bissa, på din bildserie sitter Hugo och spjärnar ut från ryggen och sen ligger han fint och sjalen är fortfarande uppe, hur är det möjligt!? Dela med dig av din visdom!:urule:
Av SandvikenMamma
Jag har nyss testat den här knytningen, och måste nu fråga er "proffs": Jag bär Fanny _endast_, utan undantag, i omslutet på ryggen när jag bär henne. När jag nu provade den här knytningen kändes det inte alls lika bra, tyckte det var väldigt obekvämt!

Har jag gjort fel, eller är den inte lika skön att bära i?
Av SandvikenMamma
Bissa skrev:
SandvikenMamma skrev:Jag har nyss testat den här knytningen, och måste nu fråga er "proffs": Jag bär Fanny _endast_, utan undantag, i omslutet på ryggen när jag bär henne. När jag nu provade den här knytningen kändes det inte alls lika bra, tyckte det var väldigt obekvämt!

Har jag gjort fel, eller är den inte lika skön att bära i?
Den hänger ju på axelpartiet så jag själv jobbar vidare på omsluten rygg..
Hm... Då tror jag att jag hoppar över den här knytningen och fortsätter med omslutet på ryggen :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?