Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Kaffemoster skrev:Sen vet jag inte om jag inbillar mig, men jag tycker det känns som om Karin kommer högre när man knyter omsluten tibetan (ja, jag vet att jag tjatar om den, men den är ju så BRA) än vid det vanliga ryggomslutna.
Nej, inbillning är det nog inte bara vid närmare eftertanke, för nog sitter hon med skaplig utsikt framåt här, tösen min.
Bild
Användarens profilbild
Av mica
Kaffemoster skrev:
Bissa skrev:Men jag tycker han hamnar så långt ner :hmm: Hur får jag upp honom högre?
Jag lärde mig ett trick av Malin. När man ska till att knyta knuten på magen så tar man och "hoppar till" så att man kan passa på att dra åt krysset över barnet medans barnet liksom lättar för att man hoppade. Då tycker jag att det blir lite högre och tajtare.
Kallas "the bounce" på The Babywearer :D :D :D
Av lillasysteryster
Bissa skrev:Men jag tycker han hamnar så långt ner :hmm: Hur får jag upp honom högre?
Är det kanske därför Lukas krånglar ur armarna varje gång?? JAg sätter honom för högt?? :hmm:

Ska undersökas inom kort :!:
Av lillasysteryster
Bissa: Äsch jag vet inte :D men det går inget bra iallfall....
Kämpar med omslutet bara men han vägra stanna med armarna innan för och lutar sig bakåt så det blir jätte vingligt och löst...

Jag lägger tyget bakom honom o "kastar" honom över axeln o låter honom glida nedåt tills det känns bra...svårt att förklara...
Användarens profilbild
Av frida
Bissa skrev:Lyckades idag igen. Gick till öppnis med Hugo på ryggen :tumsup:
:urule: :urule: :urule: Själv väntar jag på att den inpulsen ska komma
Min påg är också en "armurtrasslare" men nu har jag börjat placera smokingbältet med fokus på att det ska gå högt (så inte så mycket under rumpan tyvärr) så även om korsen hamnar under hans armar så sitter han.
Nej, inbillning är det nog inte bara vid närmare eftertanke, för nog sitter hon med skaplig utsikt framåt här, tösen min.
Men kaffemoster: det där är väl inte omsl tibetan, jag tycker det ser ut som ett PERFEKT omsl rygg!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
frida skrev:
Men kaffemoster: det där är väl inte omsl tibetan, jag tycker det ser ut som ett PERFEKT omsl rygg!
Jo, det är början som omslutet, men sedan inte kryss eller knut på framsidan utan direkt upp över axeln och kryss över barnet. Sen tibetanavslut på det.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Kaffemoster skrev: Jo, det är början som omslutet, men sedan inte kryss eller knut på framsidan utan direkt upp över axeln och kryss över barnet. Sen tibetanavslut på det.
:shock: :hmm: :hellu: :roll: :whut:
Jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna lära mig det där med ryggknytningar... :oops:
Användarens profilbild
Av frida
Kaffemoster skrev:
Jo, det är början som omslutet, men sedan inte kryss eller knut på framsidan utan direkt upp över axeln och kryss över barnet. Sen tibetanavslut på det.
Provat det!*hoppar glatt klappande händer*och plötsligt var den bara där- höjden! tackartackar! :D
Användarens profilbild
Av mian
Urtjusig knytning tycker jag! Vill också kunna knyta på ryggen :evil:

Är det en Indio, eller vad är det för sjal, den ser jättefin ut!!
Användarens profilbild
Av frida
Bissa skrev:
frida skrev:
Kaffemoster skrev:
Provat det!*hoppar glatt klappande händer*och plötsligt var den bara där- höjden! tackartackar! :D
Hur är det med komforten då? bebisen sover.. kan inte testa
Jag har kort överkropp så Ms tyngd hamnar ofta på svanken vilket inte är skönt men när han kommer upp blir det inte så. Tycker han satt som en smäck! Hade nog flyt första försöken (eller gladare barn) nu idag har det hängt sig när sjalen ska över axlarna och M har glidit runt som en smörklick på ryggen. Men öva öva öva!
O leo natur som är så fin, älskar fiskögonväven!
Användarens profilbild
Av Bebisens mamma
Jättefint! Vilken fin mössa och dress din lillkille har dessutom! Vad är det för märken/kläder?*nyfiken*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?