Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ha ha! Nä det är en bra ide att inte sätta på ljudet.. jag gjorde det och det ledsa barnet väckte mitt barn som också blev ledsen;/
Mårbacka skrev:
homeinheart skrev:En jag tycker är bra för nyborjare är wiggle proof back carry http://www.youtube.com/watch?v=Sf4-on7NHA0
Den ser ute så
Bild

Min absolute favorite men det tar lite tid att lära är double hammock. http://www.youtube.com/watch?v=HG7kzSIMIrs
Den ser ute så
Bild
Flera fina bilder :love: ser suprmysigt ut! Ska kolla filmklippen senare, vågar inte sätta på ljud just nu för jag lägger barn...

Tack för svar, vill gärna höra från fler!
Liten uppdatering från ts; nu klarar jag SHBC själv utan ringsjal, men väljer oftast omslutet kryss m knut (som Emma oh) då jag tycker att SHBCn blir lite sned. Klarar också vanlig ryggsäck men tycker att den avlastar dåligt.

Absolut bästa jag testat är omslutet kryss på riktigt, dvs utan knuten, men jag tycker att det är svårt att hålla bebisen på plats då man ska släppa ena sjaländan, har samma problem med Thowida-specialen :( . Antar att det är träning träning träning som gäller. Ska också testa homeinhearts förslag. Provade Wiggle-proofen då du skrivit men tyckt att den var jättesvår, trots att du beskrev dem som lätt :oops: . Kansk går bättre nu då jag är mer van att hantera bebisen på ryggen + att han börjar bli mer stadig.

Tack i alla fall för all hjälp! :tackar:
HannaGerda skrev:jag ska nog prova den där wriggle-proof i morgon.

Jag knyter nästan altid tibetansk ryggsäck för jag tycker dne är lättast att få till snabbt. Jag är väldigt dålig på de där man måste kasta tyg över ryggen på barnet.
Har du testat? Hur gick det för diG?

Gör ett tillägg för att inte spamma tråden...

Jag fick till det!!!! :peace:

Hittade den här på youtube http://www.youtube.com/watch?v=RosN6Caf ... re=related för jag hade svårt för den med gråtande barnet. Ska se om han somnar nu.
Alltså med risk för att verka galen spammar jag nu min egen ryggbärartrapitråd;

Nu fick jag också till Ryggknyt a la Thowidas och det blev asbra :rock: !

Heja mig! Och bebis sover som n sten!

Men det blev ganska mycket sjal kvar i slutet, detta kanske borde kanske kunne motivera ett köp av en till lite kortare sjal för ryggbärande?.. :rodna:
Mårbacka skrev:Alltså med risk för att verka galen spammar jag nu min egen ryggbärartrapitråd;

Nu fick jag också till Ryggknyt a la Thowidas och det blev asbra :rock: !

Heja mig! Och bebis sover som n sten!

Men det blev ganska mycket sjal kvar i slutet, detta kanske borde kanske kunne motivera ett köp av en till lite kortare sjal för ryggbärande?.. :rodna:
Hejja hejja! Det är så härligt när man får till det.

Jag fick inte till wiggleproof den gången jag provade. Dubbel hammock har jag fått till men allra bäst får jag också till Thowidas knytning :tumup:
Vilken brant utvecklingskurva här, härligt! :tumsup:

Jag tycker att SHBC med utbredd sjal över rumpan och dubbelt kryss med knyt är enklast, jag tränade med bebisen stående precis framför sängen och tyckte att det funkade bra (på knä i sängen är alldelesför vingligt och så blir det svårt att klämma sjalen mellan benen om man behöver...)

Sen tackar jag för tipsen om wriggle proof, den är ju nästan som en vrikkesikker, bara med annat avslut och vrikkesikker tycker jag avlastar bra, men jag lyckas långt ifrån alla gånger med den. Så wriggle proof ska testas... (Och så ska jag bänka mig framför Youtube en kväll, det finns så mycket att lära sig :whut: )
Jag har lärt mig själv hemma själv bara genom att öva och titta på you tube. Det svåraste är att hålla kvar de spända kanterna men när jag väl lärde mig det så gick det snabbt att få till många av knutarna.
Har testat det mesta men har kommit fram till att ryggsäck passar mig bäst. Gärna med tibetansk avslutning. Jag har en stor spegel i hallen, den har varit guld!
Visst att det är enklast att lära sig med ett lite större barn, nu tycker jag Puffen är stor :hmm: 3,5 månad.
De tio första gångerna är nog knepigast sen sitter det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?