Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

På vilken axel lägger du oftast ringsjalen när du bär med den?

Höger axel (och du är högerhänt)
28
43%
Vänster axel (och du är högerhänt)
27
42%
Höger axel (och du är vänsterhänt)
3
5%
Vänster axel (och du är vänsterhänt)
2
3%
Ungefär lika ofta på bägge sidorna (och du är högerhänt)
5
8%
Ungefär lika ofta på bägge sidorna (och du är vänsterhänt)
Inga röster
0%
Av Marika
Om man ska hjälpa någon första gångnen med ringsjal är det smart att fråga vilken höft de bär barnet på, då blir det ofta bra och det känns naturligt för den som provar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Numer, när min dotter bärs så väldigt sällan blir det uteslutande att hon sitter på vänster höft/mage, precis som hon gör när jag bär henne utan sjal - men på den gamla goda tiden då hon bars flera längre stunder varje dag då brukade jag byta sida för att inte bli alldels sned! :wink:
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag bär oftast med höger axel när jag använder min ella roo sling och jag är högerhänt. Jag tycker det känns konstigt att ha den på vänster, får inte riktigt till det då. Men jag brukar dock inte bär så långa stunder med ringsjalen. Använder mest min inka.
Användarens profilbild
Av Panakeia
bär på vänster axel och gär vänsterhänt.
OMÖJLIGT att få till det på höeraxeln, vilket man skulle önska ibland när man e trött i axlarna...
tror det beror på att, dels är man (jag) starkare i vänster än hger sida iom att jag e vänsterhänt, men också så hamnar ju barnet höger höft, vilket innebär att den hande är helt låst för göromål ju nästan? det är ju den axelm man bär på som man kan använda till at göra saker med...tycker jag...men det är svårt att få till det bra....
huuuuuuga för ringsjalar egentligen.....
Av dora
försöker växla. bekvämast är dock att bära sonen på vänster sida (ringarna på höger axel) (är högerhänt) men om leonard sitter mitt på magen går det bra på andra sättet också :D då kommer jag åt med högerhanden med.
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag bär helst med ringarna på vänster axel, men pga dålig nacke så försöker jag växla vilken sida jag bär på. Är högerhänt :)
Användarens profilbild
Av jag71
RIngarna på höger sida och jag är högerhänt. har försökt att bära på vänster sida med ringsjal men det går bara inte! (Undrar om jag inte får lära mig det då tvillingarna väl kommit?!)
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag bär alltid så att ringarna är på vänster sida. Jag har alltid även innan sjalarna kom in i våra liv burit D på min högra höft och jag är högerhänt.
Vilja bär jag mitt fram på magen i ringsjalen och Devin för det mesta på höften (ibland magen, ibland ryggen)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har rinsjalen över höger axel, utealutande. Det känns helt enkelt bäst så. Jag är högerhänt men kan göra nästan allt lika bra med båda händerna jag med...
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har alltid sjalen på vänster axel, precis som när jag har axelremsväska. Jag har försökt bära med den på höger axel, men då blir hela jag sned... :roll:
Användarens profilbild
Av April
Attans! Svarade fel :oops:

Var bergsäker på att jag bar med vänster axel. Gick och provade sjalen och det visade sig att jag bar på höger sida (var ett tag sedan jag bar sist - får jag väl skylla på :roll: ).

Jag är vänsterhänt och bär på höger axel, dvs. Saga sitter på min vänstra höft...

Kram
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär på höger axel och är högerhänt..har aldrig ens provat att bära på vänster men då skulle han bli alldeles i vägen känns det som..
Användarens profilbild
Av zandrama
Kanske skulle tillägga att jag är högerhänt. Glömde det förut... :oops:
Alltså: Högerhänt och bär på vänster axel.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?