Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av AMM
Nu har jag haft min ergo i ett par veckor och börjar bli alltmer frälst! :D Det är jätteskönt att kunna gå omkring med Minstingen på ryggen istället för magen och hon verkar trivas jättebra. Och min kära mor :heart: kände sig supercool när hon vandrade runt med Minstingen på ryggen på stan en förmiddag härom veckan medan jag shoppade loss *lycka!* (Minstingen kände sig supercool så länge jag höll mig på högst fyra meters avstånd... :wink: )!

MEN: hur sjutton får jag upp henne på ryggen på egen hand när både hon och jag har ytterkläder????? För mig är det akrobatik i den högre skolan att få upp henne på ryggen utan ytterkläder, och påbylsade är det stört omöjligt. Någon som har tips??
Användarens profilbild
Av Elin G
Så här gör jag;
Läng axelbanden så mycket det går. Sätt höftbältet kring magen med sittdelen på ryggen. Ta tag i barnets armar och svinga barnet över axeln. Trä i armarna i axelbanden (stå framåtlutad), se till att barnet skakas ner i "påsen" ordentligt (ta tag i axelbanden typ på axlarna, dra bak så långt du kan, hoppa lite). Knäpp bröstspännet. Dra åt axelbanden. Klart.

Begripligt?
Av AMM
Elin G skrev:Så här gör jag;
Läng axelbanden så mycket det går. Sätt höftbältet kring magen med sittdelen på ryggen. Ta tag i barnets armar och svinga barnet över axeln. Trä i armarna i axelbanden (stå framåtlutad), se till att barnet skakas ner i "påsen" ordentligt (ta tag i axelbanden typ på axlarna, dra bak så långt du kan, hoppa lite). Knäpp bröstspännet. Dra åt axelbanden. Klart.

Begripligt?
Jo, tack! :D Fullkomligt begripligt, men inte lättare! Det är det där med "svinga barnet över axeln" som jag har litet bekymmer med. :? Jag är så otroligt rädd att tappa henne! Det är ju liksom en sak att stå hemma över en soffa eller säng och en helt annan att stå ute på marken... Är det bara öva öva öva som gäller??
Användarens profilbild
Av idun83
Jag brukar sätta selen på höften och "hoppa" runt den. Ytterkläderna rättar jag till när selen+ bebis e på plats...
Användarens profilbild
Av Elin G
AMM skrev:
Elin G skrev:Så här gör jag;

Begripligt?
Jo, tack! :D Fullkomligt begripligt, men inte lättare! Det är det där med "svinga barnet över axeln" som jag har litet bekymmer med. :? Jag är så otroligt rädd att tappa henne! Det är ju liksom en sak att stå hemma över en soffa eller säng och en helt annan att stå ute på marken... Är det bara öva öva öva som gäller??
Kan du inte öva att svinga framför en stor spegel? Det gjorde jag i början och när jag märkte att jag inte tappade honom hur illa jag än svingade så vågade jag ute också. Numera svingar jag honom även utan bärredskap på ryggen, utmärkt när man ska få hem en gnällig och grining unge, bara svinga upp honom (då tappar han liksom fattningen en kort sekund) och sen bära hem honom som en säck potatis :lol: . En bonus är dessutom att folk tycker att det ser komplett livsfarligt ut :wink:
Av AMM
Tack för tips! Nu har jag övat massor på att svinga upp Minstingen på ryggen. Och jag kan inte påstå att det är lätt eller att jag känner mig avslappnad, men det _funkar_ i alla fall. Nu ska jag bara få maken till att lära sig också, så har vi en riktig ErgoBaby LifeStyle sen (som de lovade i den ameriksnska instruktions-dvdn...)! :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?