Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kira
Jag har burit min son (som nu är ca 4 månader)mage mot mage i hug-a-bub nästan dagligen från ca 5 veckors ålder till för några veckor sedan, då han inte verkade gilla det längre. Övergick då till bärsele (Babybjörn) vilket verkar funka bättre för honom men inte är lika bekvämt för mig.
Vill gärna få det att funka med sjalen, för nu växer han snart ur selen.

Nu till mina frågor:
Vad gör jag för fel med sjalen?
Tips på annan knytning som kan funka bättre?
Kan man bära på ryggen med hug-a-bub?
Varför måste tyget gå från knäveck till knäveck på barnet? (Inser att jag nog gjort fel när jag knutit, som bara haft tyget under rumpan på honom och låtit benen hänga ned, om ni förstår hur jag menar.)
Användarens profilbild
Av Ezereht
FInns ju också typ meitai fyrkanttsjal som är som sjal/sele kombination. Kanske något för er?
Användarens profilbild
Av Alven
Vad gör jag för fel med sjalen?
Jadu. Om du inte haft sjalen från knäveck till knäveck kan det ju vara en orsak... :) Har du testat att låta honom ha armarna fria så han inte känner sig så fastlåst?

Tips på annan knytning som kan funka bättre?
Nja, H-a-B är nog standardknytningen den enda som funkar... Utom att låta armarna vara fria då.

Kan man bära på ryggen med hug-a-bub?
Nej, den är val smal till det...

Varför måste tyget gå från knäveck till knäveck på barnet?
För att tyngden ska vila på hela rumpan och inte bara på skrevet s a s. Så sitter bebis i "grodställning" med knävecken lite högre än rumpan, jag brukar jämföra med en vuxen som sitter på en cykelsadel jämfört med en vanlig stol... :wink:
Användarens profilbild
Av frida
Varför han inte gillar det längre är inte lätt att veta, kanske vill han bara se bättre? Jag tycker du ska prova med en lång vävd sjal, dels för bättre avlastning för dig och sen för att kunna variera knytningar. Det går också att variera hur tätt barnet sitter mot kroppen, kanske är det nåt sånt han värjer sig mot?
Jag hade också en Hug-a-bub första tiden och var jättenöjd men när martin passerade 5kg köpte jag en stork och sjalbärandet blev rejält roligare :D
Lycka till och rekomenderar oxå en sjalträff så kan ni prova lite olika!
Av Kira
Hej!

Idag har Lillen sovit 45 minuter i hug-a-bub-sjalen. Jag testade "knäveck-till-knäveck" och han verkade nöjd med det... *Rodnar och skäms lite att jag inte fattat det tidigare*

Kanske kan just fyrkantssjal vara något för oss eftersom sele funkar bra, men jag är ändå lite sugen att testa att bära på ryggen, så vävd sjal blir nog nästa grej att testa nu när det verkar finnas en chans att han gillar sjalkonceptet igen. Ska se om det håller i sig först...
Användarens profilbild
Av April
Kanske kan just fyrkantssjal vara något för oss eftersom sele funkar bra, men jag är ändå lite sugen att testa att bära på ryggen, så vävd sjal blir nog nästa grej att testa nu när det verkar finnas en chans att han gillar sjalkonceptet igen.
Du kan bära på ruggen i en fyrkantssjal ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Alven
Jag bär bara på ryggen i vår ABC/fyrkantssjal. Jag har inte så mycket val eftersom David är närmare 90 cm och väger typ 14,5 kg... :) Idag hade jag honom på ryggen hela morgonen eftersom han var så mammagosig och jag behövde få undan lite, funkade kanonfint! (Tack Sandra ;) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?