Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hajon
Nu har jag äntligen börjat bära min 9,3-kg-kille på ryggen. JÄttebra, särskilt vid matlagning, men ännu har jag bara testat hemma, jag behöver min soffa för att få dit honom. Men jag tycker att tibetanen blir jobbig för axlarna, då är vanlig ryggsäck bättre, jag tror det är eftersom den också sitter runt midjan.

Men om man knyter runt midjan på sig själv med sjalen, så kan man ju inte knyta upp honom så högt. Helst vill jag ha så att han kan se över axeln, men hittills hamnar han lite längre ner. Går det att knyta omslut eller ryggsäck med barnet så högt upp? Och får ni också ont i axlarna om tibetanen eller tror ni att jag gör fel då?
Användarens profilbild
Av Sarai
Får oxå ont i axlarna, oavsett om jag knyter vanlig ryggsäck, tibetan eller någonslags omsluten variant. (Har i och för sig inte lyckats riktigt ännu med "omslutet".) Några tips?
Användarens profilbild
Av amöba
Jag får upp Ingrid högt genom att svinga, men hon glider oftast ner efter en stund och hänger på sniskan för att försöka se vad jag grejar med. Vad gör jag för fel tro?
Användarens profilbild
Av Alven
amöba skrev:Jag får upp Ingrid högt genom att svinga, men hon glider oftast ner efter en stund och hänger på sniskan för att försöka se vad jag grejar med. Vad gör jag för fel tro?
Prova att ta tag i överkanten på sjalen och spänna den ordentligt... ska se om jag inte har en bild på hur jag menar...

Bild

Nu är ju David ganska stor, men ser du hur jag har spänt den översta kanten så att den sitter tajt runt hans nacke?
Användarens profilbild
Av amöba
Alven skrev:Prova att ta tag i överkanten på sjalen och spänna den ordentligt...
Jo just det, jag brukar ju märka att överkanten slackar. Ska försöka tänka på att spänna den. Tack! Väldigt snygg sjal du har på den bilden förresten :D
Användarens profilbild
Av marlene
hajon skrev:Och får ni också ont i axlarna om tibetanen eller tror ni att jag gör fel då?
Första gångerna jag provade var det jätte tungt så jag sket i det ett tag och när jag provade igen så kändes det mycket bättre. Jag vet inte vad jag gjorde fel första gångerna men nått måste det ju ha varit :lol:
Användarens profilbild
Av Eld77
När jag knyter tibetan låter jag ändarna som går i kors frampå bröstet korsas mellan brösten (funkar om man inte är så välutrustad). Korsar jag dem ovanför får jag ont i axlarna... Sen kan man få dra lite i tyget som går över axlarna också, bre ut det och justera.

Omslut tycker jag är svårt att få till på ryggen, men det sägs att den knytningen ofta funkar bättre än ryggsäck för mindre barn.
Användarens profilbild
Av Helena
Med x-omslut på ryggen hamnar barnet inte så högt upp på ryggen, fast jag tycker att det är en väldigt säker och skön knytning.
Ifall man gör rätt så ska man inte få ont i axlarna av tibetanen, kanske du kan försöka sprida ut tyget mer över axlarna. Men jag är rätt dålig själv på tibetanen, så jag har egentligen inga tips.

Jag varken svingar eller tar barnet från soffan. Jag brukar lägga upp Miles på ryggen först och tar sedan på mig sjalen. Det funkar bra för barn som kan hålla sig fast själva, jag puffar bara upp honom så högt jag vill ha honom på ryggen, men det går nog med mindre barn också. Eller så sätter jag mig framför soffan och låter honom klättra upp själv på min rygg. Fast detta sätt är ju inte så aktuellt för dig som har ett lite mindre barn. :lol:
Användarens profilbild
Av Imse
Frida med Mea skrev:De ryggknytningar jag har testa så tycker jag Wiggleproof är bäst (bild serie finns under detta forum).

När jag sätter henne på ryggen så brukar jag lägga henne i sjalen och ta tag i sjalen och kasta upp allt över ena axeln, bilder har jag sett men kommer inte ihåg var :oops: :( , för attr breda ut tyget över hennes rump och rygg så "sågar" jag med sjalen.
Med wiggleproof får man barnet högt på ryggen, jag använder alltid den när Maria skall se lite hon ochså..[/code]
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?