Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ottisen
.... hur länge kan man göra det egentligen? Alltså, när är barnet för gammal/ lång/ tung (?) för vaggan???
Jag har aldrig lyckats få in Lova liggandes i sjalen, tycker liksom inte att överkroppen får plats...... Är hon för stor? 3 månader är hon snart. Har aldrig lyckats ha henne liggandes, vare sig i dubbelt X eller i vanlig "snett över ena axeln"-knut (eller vad det heter??? :wink: )
Användarens profilbild
Av KATARINA
tills han var ca 2 månader i vagga men då vägde han redan 7 kilo och var ca 65 lång. Många bär ju upprätt från början för många barn tycker inte om att bäras liggande. Vilken sjal har du? Jag hade en Baby Bundler och bar i x-omslut 2-vagga. I vävda sjalar kan bär man i x-omslut 1-vagga eller tryggvagga.
Användarens profilbild
Av Ottisen
Jag har en Moby-sjal. Då funkar det nog inte så bra pga att hon va för stor tror jag.....Synd, verkar ju va himlans mysigt....
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag bar i vagga i ca 2 månader men sedan ville hon hellre vara upprätt och det blev bekvämare. Men för stor var hon inte, kanske svårt i vävd sjal men i elastisk kan jag nog pula in henne nu med, tror jag. Jag kan testa imorgon när hon är vaken om du vill.
Användarens profilbild
Av KATARINA
lite större är det lättare om man drar ned det "hängslet" som är ytterst, dvs det som barnet _inte_ ska ligga i för axeln först. Sedan placerar man rumpan, överkropp och huvud först och sedan benen. Efteråt drar man upp det yttre hängslet och sedan smokingbältet. Det är dock lite tyngre att bära så jämfört med vanlig x-omslut 2. Det vanligaste felet för båda knytningarna brukar vara att man knyter för löst.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag knöt Tova i vagga i ringsjal när jag skulle visa svägerskan hur det fungerade. Då var Tova 13 månader och vägde 12 kg. HOn hade såklart föttrena utanför.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?