Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mumama
hej alla fantastiska sjalföräldrar!
skulle behöva ett tips på hur jag ska bära mina tvillingflickor på två månader. Jag kan inte längre ha båda fram då jag är för liten så min tanke var att ha dem i samma sjal ( eller två) och en på ryggen och en på magen. Går detta överhuvudtaget? Annars måste jag bära dem en och en och det gillar INTE mamma!

Såååå tacksam för svar
Trikåsjal fram och sele eller MT bak funkade bäst för mig när jag bar två.
Knöt först trikåsjalen, satte sedan upp ett barn på ryggen och stoppade slutligen ner ett barn på magen.
Becon butterfly II är så smidig för man kan sätta i och spänna fast barnet innan man tar på selen och sen svinga upp selen med barnet på plats.
På bilden är mina pojkar runt tre månader, men detta funkar långt innan också!
Av mumama
ok sele bak sjal fram. Got it!
men nu skulle jag behöva bära dem innan jag lyckas få fram pengar till en sele.
I dagsläget har jag en trikå, en hoppediz och en hemmasydd pärla.
En GAMMAL BB sele som ligger o skräpar men den är väl i princip värdelös :Hahaa:

Hur knyter jag?
Hur lång är hoppedizen? Jag tyckte om att ha en på mage i omslutet kryss och en på ryggen i en tjockare vävd sjal knuten i ryggsäck.
mumama skrev:ok sele bak sjal fram. Got it!
men nu skulle jag behöva bära dem innan jag lyckas få fram pengar till en sele.
I dagsläget har jag en trikå, en hoppediz och en hemmasydd pärla.
En GAMMAL BB sele som ligger o skräpar men den är väl i princip värdelös :Hahaa:

Hur knyter jag?
Mamma Eli skrev:Exempel på en i beco (sele) på ryggen och en i gås, tunn vävd, fram.

Bild
Den här bilden ska jag visa tvillingmamman i vår föräldragrupp. :tumup: Hon har frågat mig hur hon kan bära båda. Sen råkar jag ju ha just en beco butterfly 2 och några sjalar så då kan hon ju testa :vågen:.
:hello:
Visst har jag visat bild på hur jag oftast bär Unni och Gro? Just nu blir det mest med meitai både på ryggen och magen, men olika varianter med sjal/sele, sele/sele och sjal/sjal funkar också tycker jag.

Jag har inte hittat youtubeinstruktionen till hur man bär två i samma långsjal och har inte kunnat prova själv heller alltså - någon här som kommer ihåg den länken? Jag hittar inte när jag söker... :hmm:
Av mumama
Svarar på min egna fråga om någon annan skulle kunna vara intresserad i framtiden.

nu är ju tjejerna lite större men principen borde vara densamma.

just nu är det mei tai på magen och angelpack på ryggen som gäller. mei taien är så bra eftersom jag liksom drar på den först utan att knyta i barnet i och sedan hivar upp tös nr 2 på ryggen och efter det så sätter jag i tös nr 1 på magen och knyter mei taien.

Innan bar jag i min hoppe med en ryggsäck på ryggen med tibetanskt avslut och satte helt sonika tös nr 1 i krysset som blir och knyter sjalen bakom hennes rygg så att hon inte kan slänga sig bakåt ( vilket är poppis på den modellen :mrgreen: )
Användarens profilbild
Av Summer
mumama skrev:Svarar på min egna fråga om någon annan skulle kunna vara intresserad i framtiden.

nu är ju tjejerna lite större men principen borde vara densamma.

just nu är det mei tai på magen och angelpack på ryggen som gäller. mei taien är så bra eftersom jag liksom drar på den först utan att knyta i barnet i och sedan hivar upp tös nr 2 på ryggen och efter det så sätter jag i tös nr 1 på magen och knyter mei taien.

Innan bar jag i min hoppe med en ryggsäck på ryggen med tibetanskt avslut och satte helt sonika tös nr 1 i krysset som blir och knyter sjalen bakom hennes rygg så att hon inte kan slänga sig bakåt ( vilket är poppis på den modellen :mrgreen: )
:tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?