Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiutane
Vill bara skriva av mig lite. Jag träffade en mamma på ljusparty igår som berättade att hon hade börjat bära sin lilla framåt i trikåsjalen. Jag frågar då om hon har benen inuti eller hängande. Benen har hon utåt, hängande. Jag har inte burit så mycket i just trikåsjal men lite har man ju snappat upp så jag talar om att man ska ha benen inuti som i Buddhaposition för att man ska kunna ha barnet framåt och att annars blir det precis som i en BB att barnet hänger, vilket inte är ergonomiskt, utan att barnet ska ha knäna högre än rumpan och sitta på en bredare yta. Visst detta är väl bra, men jag tror inte jag gav henne så bra instruktioner om hur man gör detta buddha, jag är rädd att hon kommer fortsätta att bära så, men man vet ju aldrig.
Av brakr
Jag bar min son mestadels i trikåsjal när han var liten. Blir ju lite svajigt när barnet blir lite tyngre/större. I mina knytinstruktioner så finns det flera olika alternativ på hur man kan bära barnet framåt med benen hängande. Alla har gemensamt att man för delar sjalen ända ut till knäna så att trycket fördelas på en större yta. Eftersom sjalen är elastisk sjunker rumpan ner vilket gör att knäna är högre än själva stjärten. Vet inte om detta är enligt konstens alla regler men för mig ser det helt ok ut åtminstonde på bilderna.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
brakr skrev:Jag bar min son mestadels i trikåsjal när han var liten. Blir ju lite svajigt när barnet blir lite tyngre/större. I mina knytinstruktioner så finns det flera olika alternativ på hur man kan bära barnet framåt med benen hängande. Alla har gemensamt att man för delar sjalen ända ut till knäna så att trycket fördelas på en större yta. Eftersom sjalen är elastisk sjunker rumpan ner vilket gör att knäna är högre än själva stjärten. Vet inte om detta är enligt konstens alla regler men för mig ser det helt ok ut åtminstonde på bilderna.
har oxå sett sådana instruktioner, men nja jag provade en snabbis när lillan var liten, men det var ingen höjdare, för varken henne eller mig...
så jag tycker inte den är att rekomendera! och deras rygg blir ju faktiskt böjd åt fel håll... hoppas hon lyssnade lite på vad du sa iaf sofi!
Av brakr
Jag bar inte min så mer än ett fåtal gånger pga just det du påpekar att ryggen på barnet böjs åt fel håll vilket bidrog till att det inte kändes så bra för mig. Sonen däremot så inget direkt så han tyckte nog att det var ok åtminstonde.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?