Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag har skaffat en långsjal! Övar ryggknyt för fullt med hjälp av lite youtubevideor och sånt, gjort cirka en provknytningen i timmen idag för att lilltösen ska orka, det är inte kul hur länge som helst. Hon är knappt tio månader.

Jag vill inte att hon ska ha armarna ovanför, hon slänger sig bakåt då och det känns obehagligt. Omslutet får jag inte till därför (gör jag fel?) Provade att börja med double hammock och det känns som att jag får henne mycket stabilare. Men jag lyckas inte få det bekvämt för mig genom att avsluta med att dra runt armarna (som typ ryggsäcksband) vilket jag tror det var i den video jag följde. Hittade på nåt annat avslut... (jag har använt hybrid rätt mycket och gjort provknytningar med axelband, men långsjal är ganska nytt) Problemet var att jag råkade sjala in hennes armar helt istället, tror inte hon går med på det alltid. Finns det nån smart knytning (eller avslut bara?) där man får barnets armar att sticka ut på sidorna liksom, men absolut inte ovanför? Blev frågan begriplig?

Sedan undrar jag om det finns nån samlad tråd med olika ryggknytningar, typ där det står lite om svårighetsnivå, fördelar och nackdelar, samt ungefärlig sjallängd som krävs? Många trådar om ryggknyt förstås, men svårt att hitta samlad info ändå tycker jag. Eller måste man prova igenom alla knytningar och upptäcka själv?
Användarens profilbild
Av maltemalte
Kolla in Eden babys sida, där finns en hel del bra instruktioner. Jag kan tycka det är enklare med bildserier istället för videos, behöver man inte känna sig så stressad. :)

Jag har själv aldrig lyckats med ryggomslut, tycker det är jättesvårt att få sjalen tight när jag tar sjaländarna uppifrån och ner.

Lättast tycker jag är vanlig ryggsäck och avsluta tibetanskt, för då slipper sjalen kasa ner från axlarna. Försök få sjalen tight även upptill så finns det inte så mycket utrymme för barnet att kasta sig bakåt.

Double hammock är en av mina favoriter också, stadig och bra när man får till den bra.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Åh, tack, de hade fina bildserier. Fast de kunde ju fått ha med fler knytningar, double hammock och vrikkesikker tex :) Tror den korsade ryggsäcken kan vara nåt för oss, ungefär så jag knyter hybriden. Sjalen var dock svårare att dra åt jämnt, får fortsätta öva :)

Hunnit bära en del på mage i omslutet och inser att hon gör precis likadant där, ut med armarna och hänger bakåt och viftar. Inte alls som i "vill upp", tvärtom verkar hon jättenöjd med att sitta där och hänga och hon verkar väldigt trygg (hon äääälskar att sitta i sele på magen när jag lutar mig framåt, det är bland det roligaste som finns). Men på mage kan jag ju peta in armarna då och då, ha henne hängande på rygg känns sämre. Inte särskilt bekvämt och armarna räcker långt utan full överblick. Så omslutet på rygg ger jag nog upp.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Nu knyter vi såhär:

Bild

Bild

Börjar som double hammock, korsar sedan över bröstet och pillar till sist ut armarna på sidan. Det funkar rätt okej... Men är det här den optimala knytningen för oss? Jag är inte säker :) Varför knyter "ingen annan" såhär? Avlastningen är bra men inte fantastisk, vet inte om jag drar åt fel eller om det är själva knytningen det är fel på.

Hon klättrar ur omslutet och jag tycker allt som går "runt armarna" är obekvämt (typ ryggsäck, även med tibetanskt avslut). Beror det på att jag har en för tjock sjal eller för konstiga axlar eller gör jag bara fel?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?