Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nannapanna
Jag är nybörjare på det här med sjal, och har köpt en Aldoria Bamboo Soft. Den är verkligen mjuk och skön, och jag tycker att jag får till knytningen, den som kallas dubbel X. Problemet är att min bebis liksom sjunker längre och längre ned på min mage ju mer tiden går. Redan efter en kort stund sitter hon alldeles för lågt. Jag har provat att knyta sjalen högre och tightare, men det blir ändå inte bra!

Hoppas någon kan komma med tips, för jag vill verkligen använda sjalen för att avlasta ryggen, och min dotter verkar tycka det är mysigt.
Av astekl07
Lite töjer sig ju sjalen, speciellt om du har tumlat den. Fast så mycket har jag aldrig varit med om att min har töjt sig.

Gissar på att du knyter fast sjalen för långt ned på höften och när du går åker sjalen upp en bit när du går och då blir den lösare. Testa att knyta åt runt midjan så ska det nog gå lite bättre.
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Tajt skall det vara, så man första gångerna kan undra hur tusan skall man kunna få ner bebisen här, sedan relativt högt upp (inte på magen om bb, utan mer upp mot bröstet), och ja det töjer sig. Sedan tycker jag att det är skillnad på sjalar också, hur mycket de töjer sig eller hur skönt de avlastar.

Om du inte får till det själv kolla om det inte finns någon sb´are i din närhet som kan hjälpa dig. Bor du i mina krokar står jag dig behjälplig.
Användarens profilbild
Av frida
Håller med de andra, en trikå ska vara tajt när man tar den på sig. Hur tungt är ditt barn?
Prova istället för dubbel x sk "omslutet x" http://www.sjalbarn.se/?page_id=323
Ge inte upp och fortsätt fråga! När man får till det är det toppen :)

Om du tittar under rubriken Bärsjalsambassadörer http://www.sjalbarn.se/forum/viewforum.php?f=20 och tittar på trådarna längst bak (från sidan 8 och framåt) hittar du olika områden/orter och folk du kan kontakta. Eller så gör du en ny tråd och ber om hjälp. Bor du runt Skaraborg får du gärna pma.
Av Nannapanna
Tusen tack för era svar!

Min bebis är två månader o väger ca 5 kilo, så hon borde ju inte vara för tung för en trikåsjal efter vad jag har förstått.
Ska prova igen, och knyta ännu tightare och prova den andra knytningen!
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Bar min dotter i trikå sjal till hon var 4-5 månader (sonen bar jag knappt i trikå), det gick men nær jag væl skaffade mig en vævd så blev bærandet mycket mindre uttøjt/hængande. Trikåsjalarna jag burit i har varit mobby och sino (och mameco, som ær en både och sjal, kan man sæga), och sinon avlastade inte alls bra før mig, tøjde sig mycket och skar in på mig. Så om du vill fortsætta med trikå kan du kanske prova någon annan om du har møjlighet. Annars rekomenderar jag varmt en vævd sjal istællet. Lycka till med bærandet.

Ursækta æ & ø (sitter vid ett danskt tangentbord)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?