Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

diddeldi skrev:
mammatillE skrev:
diddeldi skrev:vilken typ av beco har du?
En beco butterfly 2!
ok, på butterfly 2 så gör det rätt stor skillnad hur åtdragna remmarna fram är, alltså de som sitter vid barnets ansikte och har säkerhetsspännen. det är väldigt olika hur åtdragna de ska vara, och beror både på barnets storlek och vem det är som bär. testa gärna lite olika inställningar där och se om det hjälper. de kan vara lite svåra att justera (det är för att barnet inte ska kunna göra det själv), så lättast går det om man gör det innan man tar på selen.

sen är det också viktigt att dra åt axelbanden tillräckligt tajt, ju tajtare man drar åt desto närmare kroppen hamnar tyngdpunkten och då blir det lättare att bära. höftbältet är också viktigt att dra åt riktigt tajt.
Tack för tips! :heart: Jag ska prova!

Min man tycker inte alls den tynger på axlarna, så det kan nog verkligen vara en inställningssak, att inställningarna som är nu passar honom bättre!
Scharlott skrev:Är axelbanden ordentligt åtdragna så du bär barnet nära dig? Är barnets rumpa tillräckligt långt ner i sittdelen, så det inte finns överflödigt tyg kvar ovanför höftbältet och under barnets rumpa? Har du någon bärsels-van förälder i din närhet som kanske kan ge lite handfast hjälp?
Överflödigt tyg ska kollas! :notes:
Scharlott skrev:Ser i din signatur att du har en Beco Butterfly II. Är det den som du får ont i axlarna av när du bär länge? I så fall sitter barnet i bebisinsatsen eller inte? Om barnet sitter i bebisinsatsen kan du prova sätta i barnet utan insats och känna om avlastningen blir bättre.
Vi har tagit bort insatsen. Jag tror hon är för stor. Det kändes som hon blev ihopmosad på längden :?
mammatillE skrev:
Ponyo skrev:Var bor du? Kanske kan ngn här hjälpa dig justera?
Ja jag tror det finns några som kan hjälpa. :vågen:
Vi tar nog en sväng förbi lekplatsen i morgon innan lunch eller efter, jag skickar pm till dig i så fall så kan du smyga förbi om du vågar ;-) Kan ta med min bärjacka i så fall med om du ville klämma innan det blir sjalträff.
FrokenG skrev:
mammatillE skrev:
Ponyo skrev:Var bor du? Kanske kan ngn här hjälpa dig justera?
Ja jag tror det finns några som kan hjälpa. :vågen:
Vi tar nog en sväng förbi lekplatsen i morgon innan lunch eller efter, jag skickar pm till dig i så fall så kan du smyga förbi om du vågar ;-) Kan ta med min bärjacka i så fall med om du ville klämma innan det blir sjalträff.
:heart:
Har tänkt mer på detta sen igår :-) Har du testat att sätta i Lillan i selen direkt som med ERGOn istället för extrasitsen? Jag tror det är lättare att få midjabältet nära kroppen om du tar på dig det först. Jag tyckte att det kändes helt ok när jag testade så, kanske kan göra en liten skillnad?
FrokenG skrev:Har tänkt mer på detta sen igår :-) Har du testat att sätta i Lillan i selen direkt som med ERGOn istället för extrasitsen? Jag tror det är lättare att få midjabältet nära kroppen om du tar på dig det först. Jag tyckte att det kändes helt ok när jag testade så, kanske kan göra en liten skillnad?
Tack för senast :D .Ska prova imorgon att sätta henne utan innertyget. Idag provade jag att sätta på den vanligt men skumpa upp henne så att jag kunde få ner midjebältet på höften och dra åt rejält. Blev mycket tajtare än innan! :tumup: Kändes redan lite bättre..
Tror jag ska ta en titt på instruktionsdvdn igen också. Jag vet att där fanns flera alternativ för hur man tar på selen. Här ska jobbas.. Den är så himla snabb att få upp henne på ryggen med och numera somnar hon faktiskt rätt ofta där bak! :vågen:

Jag blev väldans sugen på att prova din Mei Tai. :wink: Den såg bekväm ut! Blev shoppingsugen, men ska prova en först. Och kanske överväga att sälja nån sjal.. De börjar bli många :roll:
mammatillE skrev:Jag blev väldans sugen på att prova din Mei Tai. :wink: Den såg bekväm ut! Blev shoppingsugen, men ska prova en först. Och kanske överväga att sälja nån sjal.. De börjar bli många :roll:
Kom förbi en onsdag igen bara :) Den är en het favorit just nu så den lånas tyvärr inte ut. Om nu inte min sele frälser mig totalt :wink:
FrokenG skrev:
mammatillE skrev:Jag blev väldans sugen på att prova din Mei Tai. :wink: Den såg bekväm ut! Blev shoppingsugen, men ska prova en först. Och kanske överväga att sälja nån sjal.. De börjar bli många :roll:
Kom förbi en onsdag igen bara :) Den är en het favorit just nu så den lånas tyvärr inte ut. Om nu inte min sele frälser mig totalt :wink:
Kommer gärna förbi och testar den! :vågen: Man känner ju ganska kvickt om det verkar bra eller inte!
mammatillE skrev:
FrokenG skrev:
Kommer gärna förbi och testar den! :vågen: Man känner ju ganska kvickt om det verkar bra eller inte!
Du kan ju ta en tripp runt kvarteret :lol: Vi brukas höras av på tisdagarna för att se att onsdagsfikan blir av. Jag hojtar till om den blir inställd!
Nu har jag fått hem min och har samma dilemma som du :-) Midjebältet buktar lätt ut och då tar axlarna/skulderbladet stryk direkt! Om man bara buffar upp henne och petar in midjebältet funkar det perfekt! Tror det blir bättre när de blir större/äldre :tumup:
FrokenG skrev:Nu har jag fått hem min och har samma dilemma som du :-) Midjebältet buktar lätt ut och då tar axlarna/skulderbladet stryk direkt! Om man bara buffar upp henne och petar in midjebältet funkar det perfekt! Tror det blir bättre när de blir större/äldre :tumup:
Va kul att du fått den nu! Ja precis. Jag tror att det är det som är problemet. Jag har inte provat utan innertyget än för de senaste gångerna har jag bara burit på ryggen. Använder den faktiskt nästan bara på ryggen. Men ja precis, jag har kört på att knäppa bältet löst, buffa upp bebis och dra åt. Då kommer det tajt och bra! Axlarna blir iaf bra mycket bättre av det! Men jag tror nog ändå att sjala på ryggen är bättre! :wink: Det ska vi börja öva på!
Jag fick oxå ont av becon (Butterfly). Bytte till en Manduca och det var mycket skönare för mig.
Men generellt känns det väl som att det är lättare att få mer av vikten på höfterna ju större barnet blir.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?