- tor maj 19, 2011 14:41
Jag ska prova!
Min man tycker inte alls den tynger på axlarna, så det kan nog verkligen vara en inställningssak, att inställningarna som är nu passar honom bättre!
diddeldi skrev:Tack för tips!mammatillE skrev:ok, på butterfly 2 så gör det rätt stor skillnad hur åtdragna remmarna fram är, alltså de som sitter vid barnets ansikte och har säkerhetsspännen. det är väldigt olika hur åtdragna de ska vara, och beror både på barnets storlek och vem det är som bär. testa gärna lite olika inställningar där och se om det hjälper. de kan vara lite svåra att justera (det är för att barnet inte ska kunna göra det själv), så lättast går det om man gör det innan man tar på selen.diddeldi skrev:vilken typ av beco har du?En beco butterfly 2!
sen är det också viktigt att dra åt axelbanden tillräckligt tajt, ju tajtare man drar åt desto närmare kroppen hamnar tyngdpunkten och då blir det lättare att bära. höftbältet är också viktigt att dra åt riktigt tajt.

Min man tycker inte alls den tynger på axlarna, så det kan nog verkligen vara en inställningssak, att inställningarna som är nu passar honom bättre!