Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tzia
Är en riktig newbie på detta med sjal.
Har burit i en manducca tidigare, men kände att det inte var fullt så mysigt som en sjal SER ut.

Fick tag i en Storck (Albert) och bestämde mej för att prova på.
Har en dotter på 2½ och en son på 1 år.
Sjalen funkar kanon och är jätteskön att bära i...

Frågan är nu: Vad gör jag om lillkillen somnar?? Hur bör jag knyta sjalen för att den ska passa även till en som sover gott?? :hmm:
Finns det någon särskild knytning som passar extra bra till lite större barn? Så att man orkar bära dom en stund.

Tacksam för lite hjälp på vägen :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Välkommen hit!
Vill du fortsätta att bära efter det att han har somnat så kan det kanske behövas huvudstöd, då kan man dra sjalen över huvudet som stöd. Ev kan man behöva släppa lite på knytningen, speciellt om man har en vävd sjal.
Jag brukar lägga ner det sovande barnet i soffan eller vagnen.

Tunga barn är enklast att bära på ryggen. Även stora barn som lätt blir i vägen om de sitter på magen. Och om man har en storasyster som vill ha hjälp med olika saker så är det smidigt att även bära lillebror på ryggen tycker jag.
Av Tzia
Tackar! Och tack för tipsen.

Jag har faktiskt knappt funderat på att bära på ryggen. Bara tanken är lite skrämmande. Att lyckas få upp han på ryggen, utan att jag tappar honom...
Är det inte svårt att knyta upp dom på ryggen??

Om han somnar så ville jag helst slippa böka ur han ur sjalen. Han vaknar så otroligt lätt. På dagtid är han svårsövd och när han väl somnat så vaknar han lätt =/
Ett litet dilemma.

Men jag kanske ska morskna till mej och prova att bära på ryggen. Ge det hela en chans iaf =)
Av Tzia
Tack för tipset!

För tillfället vågar jag mej inte på att ha honom på ryggen. Övar fortfarande i att lyckas knyta ordentligt med honom på ryggen :hmm:

Har tänkt på en sak när man knyter i överlag; min sjal är ca 5 m lång. Den ligger i backen mest hela tiden när jag knyter :( Det är ju inte så kul om man är t.ex utomhus och ska knyta.
Är det bara att gilla läget eller hur gör ni??
Användarens profilbild
Av Asia
stoppa ändarna i fickorna kanske?
Användarens profilbild
Av camsch
Som de andra säger är det lättast att bära så stora barn på ryggen.

Ett tips för att öva är att prata med din stora tjej, kanske hon kan tänka sig att få prova sitta på ryggen? En 2½ åring är ju lite lättare att be att hon håller sig fast innan man knytit klart menar jag.
En annan variant är att öva först med ett stort gosedjur t ex (men en liten grej - det är lätt hänt att gosedjuren ramlar av ryggen, men däremot har jag aldrig ens varit nära att tappa barnet)
Ett tips till om du har möjlighet är att få hjälp IRL. Det är lite klurigt att komma på hur man ska få till alla grejer om man inte har gummiarmar (men när man väl kommit på hur är det inte jättesvårt).

Sommartid får sjaländar släpa, vintertid stoppar jag dem t ex i fickorna, eller om jag står vid bilen så lägger jag in ändarna på sätet (öppen dörr alltså). Men det händer att man tappar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?