Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Jag blir inte riktigt klok på det här. Tänkte ju knåpa ihop en egen långsjal och måste ju fråga om längden.
Om man klarar att knyta xomslut2 med en 4,6 med knuten på ryggen så antar jag att det går bra att även göra samma sak på ryggen - eller ?

Kan jag till och med tänkas kunna göra sjalen 4,2 och klara av att knyta omslutet på ryggen? På en del papper så står det att den kan räcka men jag blir ju så osäker. Det kanske blir skillnad om man korsat tyget fram eller knyter en knut fram innan man korsar över ryggen? Har provat med en stor nalle men det är ju inte riktigt som en bebis och jag och Hanna har än så länge bara lyckats med en snygg "strap wrap" eller vad det heter enligt Mamatoto.org

Alltså kan man knyta omslutet på ryggen men en 4,2 meters sjal om man är 1,77 och cirkus 60 kg? Någon som har erfarenhet?
/Anso
Senast redigerad av Anso den tis feb 01, 2005 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har inte din storlek, men för mig går det ca 15-20 cm mindre att göra omslutet X på ryggen än på magen.
Användarens profilbild
Av Anso
tinaw skrev:Jag har inte din storlek, men för mig går det ca 15-20 cm mindre att göra omslutet X på ryggen än på magen.
Är inte det konstigt - jag förstår inte riktigt var skillnaden blir, det är väl lika många turer med tyget. Amningshjärnan hos mig fungerar inte riktigt tror jag.
/Anso
Av Alexandra
Man behöver mindre tyg till Xomslut rygg än till Xomslut mage, eftersom det blir ett "varv" till när man knyter på magen och vill ha knuten fram.
Användarens profilbild
Av Helena
Visst brer man ut tyget mer över ryggen när man bär i x-omslut fram, när man korsar över bröstet vid x-omslut rygg, går väl tyget inte så långt ner. Eller tänker jag fel nu?
Fast tänk på att din hemmagjorda sjal inte har snedställda ändar, eller har den det? För det räknas ju inte med när man säger hur lång en sjal är.
Användarens profilbild
Av Anso
Helena skrev:Visst brer man ut tyget mer över ryggen när man bär i x-omslut fram, när man korsar över bröstet vid x-omslut rygg, går väl tyget inte så långt ner. Eller tänker jag fel nu?
AAAHHH, kan det var det som gör att det går åt lite mindre när man knyter på ryggen!
Ska fundera vidare på "mysteriet"....
/Anso
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har en stork som är 4,1 och kan knyta xomslut på ryggen med kors över bröstet och knuten fram. Jag är 163 lång och väger närmare 70 kilo.
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Jag har en stork som är 4,1 och kan knyta xomslut på ryggen med kors över bröstet och knuten fram. Jag är 163 lång och väger närmare 70 kilo.
Kan du knyta x-omslut mage med den sjalen också, med knuten på ryggen menar jag?
Användarens profilbild
Av Kristina
Det har jag aldrig testat, men jag gör det imorrn och återkommer om jag får?
Användarens profilbild
Av Anso
Kristina skrev:Det har jag aldrig testat, men jag gör det imorrn och återkommer om jag får?
Kanon!
Jag väntar med spänning (bakgrundsmusik ur filmen "Hajen" ni vet dyker upp i mitt huvud....)

/Anso
Användarens profilbild
Av Kristina
Det går att knyta på magen också, Alma väger runt 10 kilo och är 80cm lång och jag är rätt bredaxlad också.
Användarens profilbild
Av Anso
Kristina skrev:Det går att knyta på magen också, Alma väger runt 10 kilo och är 80cm lång och jag är rätt bredaxlad också.
Tack för testet!

Jag har nu testat med min 4,6 Hoppediz ochkan i alla fall knyta Xomslut med knuten på magen. Lite väl tajt att få till Xomslut2 med knut på magen - det drar väl lite mer tyg.

/Anso
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?