Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag fick upp Gabriel på ryggen alldeles själv, framför spegeln. :shock: :D 8)

En tibetan blev det, tror jag :oops: Korsade bara fram på bröstet (första varvet), borde ha knutit för tyget spred ut sig och kom för högt upp mot halsen. Svingade först upp G och la sen på sjalen. :D Insåg att det handlar en hel del om att våga :roll:

Sen kräktes han, massor. :? Och började gnälla och lutade sig åt kräkhållet och gnodde in sig... Man kan ju varken torka eller nappa juh!!! Så han satt bara där i 5 min! Men jag är stolt över att lyckas. :D
Användarens profilbild
Av johanna
Visst är det skönt när man lyckas? Grattis :D

Jag fick lära mig en så bra knytning i lördags...kanske borde försöka föreviga den på bild sen.
Av Petra
En seger varje gång man lyckas med något nytt. :lol:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
En tibetan korsar eller knyter man inte första varvet. Rakt ner under armhålorna bara. Sen korsar man och trär innanför (utifrån och in) "axelbanden" när sjalen kommer andra varvet :wink:

Finns en jättebra bildserie under knytinstruktioner på sjalbarns huvudsida.

Jag tycker att även om man gör ryggsäck med knut (första varvet) så har det en tendens att glida upp mot halsen. Gör mest tibetan därför. Jag brukar lägga Emil på sjalen och svinga upp alltihop :lol: Handlar som sagt om att våga (samt att barnet inte är för sprattligt innan man knutit klart :wink: )
Av luxia
lwinroth skrev:En tibetan korsar eller knyter man inte första varvet. Rakt ner under armhålorna bara. Sen korsar man och trär innanför (utifrån och in) "axelbanden" när sjalen kommer andra varvet :wink:
Inifrån och ut, väl? (Även om jag testat båda ...)
Användarens profilbild
Av Alex
Vi kör utifrån och in under "á la Lin", skönt att slippa knuten!! :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Provade idag igen. Lök skulle rivas till köttfärssåsen som skulle lagas och Gabriel var trött. Ryggknyt framstod som det ultimata. Och med min fina Ulli gick det riktigt bra. Nu gjorde jag en Tibetan iaf. Inget kors första varvet utan bak som en ryggsäck. Borde ha gjort rätt fram sen insåg jag. :roll: Jag fick så mycket tyg över så jag gjorde en enkel knut och drog bak och knöt ändarna bakom ryggen. Insåg som sagt att det där linandet som ser så krångligt ut nog har en funktion... :oops:

Jaja, Gabriel satt jättebra och somnade och jag fick upp kanten lite över huvudet på honom! :D

Men det tar nog några gånger innan jag kan låta bli att spänna min och luta mig något framåt :D :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?